مدیرکل عشایری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا کنون 2هزار و 350 تن محصولات دامی و لبنی به ارزش 19 میلیارد و 800 میلیون تومان توسط عشایر درمیان تولید شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد ابراهیم ابراهیمی، اظهار کرد: با توجه به روند رو به رشد و بارندگی‌ها پیش بینی می‌­شود این میزان تا پایان امسال به 3هزار و 400 تن و ارزش 34 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با بیان این که 65 طایفه عشایری مستقل در خراسان جنوبی زندگی می‌کنند، عنوان کرد: 400 خانوار از عشایر مهاجر استان سیستان و بلوچستان در فصل ییلاق به شهرستان‌های نهبندان، سربیشه‌، درمیان و خوسف مهاجرت می‌کنند.

مدیرکل عشایر خراسان جنوبی با اشاره به احداث و مرمت 6 هزار کیلومتر از ایل راه‌های استان در سال گذشته با اعتبار 231 میلیون تومان ادامه داد: توریع فانوس‌های خورشیدی، استفاده از انرژی‌های نو، مرمت و احداث ایل‌راه‌ها، احداث بندهای خاکی و تأمین نظام بهره برداری از سد گلورده از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته به شمار می­‌رود.

ابراهیمی، کاهش وابستگی عشایر به دولت را از مهم‌ترین سیاست‌های این اداره کل در سال جاری دانست و افزود: جامعه عشایری خراسان جنوبی از ابتدای امسال تا کنون 13 هزار و 385 تن تولیدات دامی و لبنی داشته است که این میزان 35 درصد تولیدات دامی استان را تشکیل می‌­دهد.

وی با اشاره به وجود 382 هزار واحد دامی در مناطق عشایری استان اظهار کرد: طرح مطالعاتی کانون حمایتی عشایر خیر‌آباد در زمینه‌های آب شرب، ساماندهی، اسکان و مشاغل به اتمام رسیده و به عنوان یک طرح به تهران عرضه شده که در صورت تصویب ملی در سال جاری اجرایی می‌­شود.

مدیرکل عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: جوامع عشایری با سایر اقشار در جوامع شهری و روستایی در بحث ارائه خدمات تفاوتی ندارند و بحث خدمت رسانی به عشایر غیور نیازمند همت و مشارکت عمومی دستگاه‌های اجرایی است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: عشایر ، خراسان ، تولیدات ، دامی ، لبنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.