"دبیر سیاسی اتحادیه اول دانشگاه آزاد " اجرایی شدن بحث هیئت امنایی را در دانشگاه مانعی برای تحمیل عقاید سیاسی یک شخص خاص دانست و گفت: مسلما دور شدن مراکز علمی از سیاست‌زدگی موجب ارتقای مباحث علمی و موفقیت‌های بیشتر برای دانشگاه‌ خواهد شد.

امیرمحمد مسجدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه مشورت در قرآن برای برنامه‌ريزي دقيق‌تر و اداره بهتر امور بسیار تاکید شده است، اظهار داشت: اداره دانشگاه‌ به صورت هیئت‌امنایی فرصت اعمال سليقه‌ را از افراد سلب مي‌کند و مسائل به صورت گروهي و قاعدتا اصولي‌تر روند خود را طي مي‌کند.

وی با تاکید بر لزوم دوري فضاهاي علمي و دانشگاه‌‌ها از سیاست‌زدگی، تصریح کرد: دانشگاه منشأ تحولات علمي و اجتماعي است، لذا سياسي‌کاري دانشگاه را از پرداختن به مسائل علمي منحرف مي‌کند و اين بزرگترين آسيبي است که مي‌توان به محيط دانشگاه وارد کرد.

این فعال دانشجویی با بيان اينکه اجرای صحیح مدیریت هیئت امنایی در دانشگاه‌ موجب تقسیم قدرت خواهد شد، تاکيد کرد: با اجرایی شدن بحث هیئت امنایی، وزارت علوم یک نقش ستادی را برعهده گرفته و بقیه مراکز دانشگاهی می‌توانند کارهای علمی و تخصصی خود را براساس مقتضیات منطقه و شرایط پیش‌روی است، انجام دهند.

دبیر سیاسی اتحادیه اول دانشگاه آزاد بحث هیئت‌امنایی را در حوزه مسائل علمی و نه سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: تغيير شرايط در وزارت علوم و ورود افکار جدید سیاسی به دانشگاه‌ ضررهایی را به اين فضا وارد می‌کند و اجرایی شدن مدیریت هیئت امنایی می‌تواند از تحمیل عقاید سیاسی یک شخص خاص در دانشگاه جلوگیری کند که مسلما این مراکز علمی از سیاست‌زدگی دور شده و به تبع آن ارتقای مباحث علمی و موفقیت‌های بیشتر برای دانشگاه‌ بوجود خواهد آمد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، هیئت ، مدیره ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار