معاون آبزی‌پروری شیلات مازندران از برداشت لایه‌ای ماهیان گرمابی در استان خبر داد.

محمدزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:ارتقای بهره‌وری مبتنی بر اصول فنی و کارشناسی یکی از مهم‌ترین ارکان تولید پایدار و متوازن آبزی‌پروری با رویکرد اقتصادی است.

وی با اشاره به ریزش لایه‌ای بچه ماهی در آب‌بندان‌ها و مزارع پرورش ماهیان گرمابی توسط پرورش‌دهندگان ماهیان گرمابی مازندران در سال جاری اظهار داشت: این اقدام فرصتی فراهم کرده تا بتوان در طول دوره پرورش نسبت به برداشت لایه‌ای ماهی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه تا نیمه مرداد ماه امسال 2 هزار و 670 تن انواع ماهیان گرمابی به ارزش ریالی 200 میلیارد ریال به صورت لایه‌ای برداشت و به بازار مصرف عرضه شد،خاطر نشان کرد: بیشترین صید لایه‌ای از شهرستان ساری به میزان یک‌هزار و 160 تن و بقیه از شهرستان‌های قائمشهر، بابل، آمل، بابلسر و بهشهر بوده است.

معاون آبزی‌پروری شیلات مازندران افزود:در برداشت لایه‌ای بخشی از ماهیانی که دارای وزن بیشتر و از بازارپسندی لازم برخوردارند صید و به بازار عرضه می‌شوند پس محیط پرورش برای سایر ماهیان موجود در مزرعه مناسب‌تر می‌شود.

محمدزاده ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود 20 درصد از تولید کپورماهیان در آب‌بندان‌ها از محل برداشت صید لایه‌ای محقق شود.

وی استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های آبزی‌پروری در قالب افزایش تولید در واحد سطح و ارتقای رقم تولید نهایی در واحد سطح را یکی از مهم‌ترین مزایای برداشت لایه‌ای ماهیان گرمابی دانست.

وی افزود: کنترل تلفات تابستانه ماهیان با کاهش تراکم و تقلیل بیومس موجود و مهار عوامل محیطی ایجاد بیماری، عرضه ماهی در طول سال به بازار مصرف و ترویج فرهنگ آبزی‌پروری به منظور افزایش سرانه مصرف آبزیان، ارتقای کیفی محصول تولیدی به دلیل ارتقای بهبود مدیریت تولید در برداشت لایه‌ای و افزایش درآمد اقتصادی ناشی از افزایش تولید در واحد سطح که منجر به پایداری تولید آبزیان پرورشی می‌شود از دیگر مزایای برداشت لایه‌ای ماهیان گرمابی است./ز

برچسب ها: لایه ، ماهی ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.