مدیر کل امور بین الملل سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بهترین کار برای نجات بشر پیشگیری قبل از وقوع حادثه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در مراسم روز جهانی انسان دوستی که با حضور نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران و جمعی دیگر از فعالان این عرصه در ساختمان ملل متحد برگزار شد محمد حسینی مدیر کل امور بین المللی ایران با بیان این که ایران کشور حادثه خیز و با حوادث طبیعی زیادی روبرو است گفت: مردم ایران در حوزه کمک های انسان دوستانه و در زمینه ملی و بین المللی به صورت منحصر به فرد عمل کردند و در همه جا حضور موثر و فعال داشته اند و همواره کمک های ارسالی مردم نوعدوست ایرانی از طریق سازمان جمعیت هلال احمر و کمیته امداد خمینی به کشورهای مختلف ارسال شده است.

وی با اشاره به روز جهانی انسان دوستی گفت: این روز بهترین فرصت برای قدردانی از مردم ایران است.

وی در خصوص این که امروز دنیا بیشتر به چه چیزی نیاز دارد گفت: رسیدن به هم افزایی و قرار دادن نگاه پیشگیرانه در فعالیت های بحران که گامی مغفول مانده مهم ترین نیاز دنیای امروز است.

وی با اشاره به سیل سال 69 بیان داشت: بعد از سیل سال 69 ستاد سیل تشکیل و بعد از زلزله بم بود که سازمان مدیریت بحران تشکیل شد در حالی که نباید منتظر حادثه هایی بود تا ساختار جدیدی تشکیل شود.

وی ادامه داد: بهترین کار برای نجات بشر پیشگیری از وقوع حوادث است که با نگاه پیشگیرانه می توان به کاهش آمارهای خسارت ناشی از حوادث دامن زد.

وی خاطر نشان کرد: برای پرهیز از وقوع بحران باید در حوزه پیشگیری از وقوع حوادث و بلایای طبیعی در عرصه بین المللی مشارکت های بیشتری بین کشورها صورت گیرد./ل

برچسب ها: حادثه ، بحران ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار