مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: استان مرکزی در زمینه نصب جایگاه سی ان جی در کشور رتبه نخست را کسب کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، محسن کهوند افزود: تعداد جایگاه های سوخت تک منظوره در استان ۳۹ جایگاه و تعدادجایگاه های دو منظوره سوخت به ۲۸ جایگاه می باشد.

وی با اشاره به افزایش نصب جایگاه سوخت سی ان جی در استان مرکزی، ابراز داشت: این رقم نسبت به آمار ۵۷ درصدی در سال ۸۸ به میزان ۶۱ در صد در سال ۹۱ افزایش یافته است و امیدواریم با تلاش شبانه روزی مسئولان استان این آمار به ۸۴ درصد در پایان برنامه پنجم توسعه چشم انداز برسد.

این مقام مسئول اظهار کرد: مصرف گاز در سال گذشته بیش از چهار میلیارد متر مکعب افزایش داشته است.

کهوند اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را عاملی در کاهش مصرف گاز طبیعی در سطح استان دانست و تصریح کرد: میزان مصرف گاز خانگی در سال گذشته نسبت به سال ۸۹ کاهش چشمگیری داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی بیشترین میزان مصرف گاز را در بخش صنایع دانست و افزود: میزان مصرف گاز در بخش خانگی ۲۲ درصد، در بخش پالایشگاه ۱۸ درصد و در بخش نیروگاه ۲۰ در صد می باشد.

کهوند خاطر نشان ساخت: در راستای اجرایی شدن طرح مسکن مهر به بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی مهر گازرسانی شده است.

وی خاطر نشان ساخت: در تفکیک بهره مندی شهرستان های استان از گاز طبیعی، شهرهای اراک، دلیجان، آشتیان و محلات در صدر جدول گازرسانی بالای ۹۰ در صد قرار دارند.

مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی با شاره به مشکلات و موانع فیزیکی و جغرافیایی در گازرسانی افزود: در استان مرکزی تعداد ۲۷۰۰ خانوار به دلیل مشکلات جغرافیایی از نعمت گاز طبیعی محروم هستند که ۱۰۰۰ خانوار از این رقم به شهرستان تفرش تعلق دارد.

وی در پایان توزیع رفاه عمومی در میان شهروندان روستایی و شهری را از وظایف اصلی شرکت گاز دانست و بیان کرد: افزایش رفاه عمومی در استان در راستای عدالت حکومت اسلامی و با تلاش مسئولان تحقق خواهد یافت./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.