به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری آذربایجانشرقی، «تراب محمدی» در نخستین کارگاه آموزشی «نام تجاری(برند)» و «فروش اینترنتی محصولات صنایعدستی» افزود: با توجه به توانمندی صنایعدستی آذربایجانشرقی، با اتخاذ راهکارهایی برای ارائهی هرچه بیشتر این محصولات میتوان حجم صادرات صنایعدستی را تا چند برابر افزایش داد.
محمدی استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی و فروش اینترنتی محصولات صنایعدستی را تدبیر مناسبی برای افزایش حجم صادرات این محصولات برشمرد.
وی با بیان اینکه فضای مجازی میتواند بازار رقابتی قابل توجهی را برای صنایعدستی استان ایجاد کند، افزود: چنین فضای رقابتی در دنیای فروش مجازی میتواند به تولید محصولات با کیفیتتر و در بازار جهانی منجر شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان با اشاره به تلاشهای این ادارهکل در سالهای اخیر برای برطرف کردن مشکلات هنرمندان صنایعدستی آذربایجانشرقی اظهار کرد: در تلاش بودیم تا با اجرای راهکارهایی هم کمیت هنرمندان این رشتهها را افزایش داده و هم به کیفیت محصولات تولیدی از طریق دلگرم کردن هنرمندان با روشهای حمایتی، بیفزاییم.
محمدی افزود: با افزایش کمی هنرمندان و بهبود کیفیت محصولات صنایعدستی امروز آذربایجانشرقی در صادرات و ارائهی صنایعدستی در عرصهی جهانی حرفی برای گفتن دارد.
وی خاطرنشان کرد: با سرمایهگذاری در فروشگاهها و بازارچههای صنایعدستی، ایجاد آموزشگاه در شهرستانها برای آموزش رایگان صنایعدستی، احیای هفت رشتهی منسوخ صنایعدستی از طریق مستندنگاری، پژوهش و کاربری کردن، برطرف کردن مشکلات حین تولید محصولات و اتخاذ تصمیمات تشویقی برای هنرمندان توانستیم صنایعدستی آذربایجانشرقی را تا حد زیادی از کنج درآورده و اصلاتشان را به همگان بشناسانیم.
این مقام مسوول همچنین با اشاره به موفقیت هنرمندان صنایعدستی آذربایجانشرقی در اخذ 9 نشان مرغوبیت جهانی کالا(مهر اصالت) طی چندین دورهی برگزاری آن، مهر اصالت یونسکو را برندی برای باکیفیتترین محصولات صنایعدستی برشمرد.