نفرات برتر یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره شامگاه یکشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسوولان استانی و کشوری در سنندج معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران سنندج،در این آیین و براساس رای هیات دوران در بخش شعر کودک و نوجوان محمد صارمی شهاب با اثر ˈاستجابت دعای لاله ها سلامˈ از همدان، مسعود طاهری با اثر ˈشکوه حضورˈ از همدان و سید علی شکراللهی با اثر ˈهمکلاسیˈ از اصفهان حائز مقام اول تا سوم شدند.در بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان سیده عذار موسوی با اثر ˈزمستان مردیˈ از قم، فاطمه نفری با آثار ˈمن که منظوری نداشتم و دانه ای در دل خاکˈ از قم و اعظم شهیدی با اثرˈمخالف هاˈ از تهران به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنین علی سلیمانی با اثر ˈدی ماه سردی نیستˈ از همدان، پونه نکویی با اثر ˈترانه دوˈ از گیلان و مسعود خدابنده لو با اثر ˈقلب سنگرˈ از استان البرز به ترتیب حائز مقام های اول تا سوم بخش ترانه و سرود جشنواره شدند.مقام اول بخش شعر نو نیمایی و آزاد این جشنواره نیز به یزدان تورانی با اثر ˈبرادرم از تهران، مقام دوم به مهدی عرب اسدی با اثر ˈکسی که همیشه در تلاطم است برای منˈ از سمنان و مقام سوم این بخش به سلمان نظافت یزدی با اثر ˈآ مثل آب نیستˈ از خراسان رضوی رسید.
در بخش داستان بلند بزرگسال هیات داوران هیچ اثری را حائز رتبه ندانستند و در این بخش تنها علی فاطمی با اثرˈپلاکˈ از اصفهان شایسته تقدیر شناخته شد.
در بخش داستان کوتاه بزرگسال نیز مجید راستی از آذربایجان شرقی با اثرˈکاش می توانستم لباس بابایت را بپوشمˈ مقام اول، مجید خادم از فارس مقام دوم و سید حسن موسوی نیا از تهران مقام سوم را کسب کردند.
همچنین محمد حسین ملکیان از اصفهان با اثرˈچکˈ، محسن رضوانی از تهران با اثرˈرخت آویزˈ وعلی فردوسی از اصفهان با اثرˈسنگˈ مقام های اول تا سوم بخش شعر کلاسیک این جشنواره را از آن خود کردند.

در بخش کلاسیک با موضوع ویژه ادبیات کردی نیز زینب اکبری از کرمانشاه مورد تقدیر قرار گرفت و از محمد مرادی نسایی از ایلام نیز به عنوان برگزیده داوران این بخش تجلیل شد./ب


برچسب ها: معرفی ، جشنواره ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.