ساختار نظام سلامت نیازمند اصلاحات اساسی است تا سایر مناطق دور دست جامعه نیز همانند شهرهای بزرگ از امکانات بهداشتی ارزان و قابل دسترس برخوردار باشند.

 دکتر احمد آریايی نژاد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه در نظام سلامت به اسناد بالا دستی توجه نشده است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : عدم توجه به قانون اساسی، برنامه پنجم توسعه، چشم انداز و  فرمایشات مقام معظم رهبری سبب شده آنطور که باید عدالت در سلامت دست پیدا نکنیم و مردم مناطق محروم و دور دست روستاها و شهرهای کوچک همانند افراد شهرهای بزرگ از خدمات مطلوب و ارزان قیمت برخوردار نیستند.

وی با تاکید بر اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری در نظام سلامت باید به جایی برسیم که دغدغه یک مریض فقط بیماری اش باشد تصریح کرد: منابع لازم برای تحقق این امر تامین نشده و ساختار بسیاری از مسائل حوزه بهداشت و درمان متعلق به سال های قبل از انقلاب است که نیازمند بازنگری است.

وی با اشاره به اینکه با چند برابر شدن جمعیت امکانات بهداشتی و درمانی افزایش نداشته است اذعان داشت: باید منابع تامین و ساختار جدید تدوین و عاملی شود تا پس از آن به  مدیریت و برنامه ریزی بپردازیم.

وی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی و توانمندی ساختار باید در جهت کاهش مشکلات این حوزه گام برداریم./ح
برچسب ها: جمعیت ، سلامت ، امکانات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.