ناو نیروی دریایی سلطنتی انگلیس قرار است در تنگه جبل الطارق که اخیرا باعث بروز تنش‌هایی در روابط مادرید و لندن شده است، پهلو بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی ، جبل الطارق، شبه جزیره‌ای به وسعت هفت کیلومتر مربع در جنوب اسپانیا است و با وجود آنکه از سال 1713 میلادی تحت حاکمیت انگلیس قرار داشته، اما اسپانیا بر آن‌ ادعای ارضی دارد.

تنش‌های جدید از آنجا آغاز شد که جزیره‌ای مصنوعی در جبل الطارق ساخته شد که اسپانیایی‌ها می‌گویند ماهیگیری در این منطقه را به خطر می‌اندازد. دولت اسپانیا ایست‌های بازرسی مرزی برپا کرده که به شکل‌گیری صف‌های طولانی منجر شده و از هر ماشینی که بخواهد وارد قلمرو انگلیس شود یا از آن بیرون بیاید 50 یورو می‌گیرد.

استقرار این ناو نیروی دریایی سلطنتی انگلیس بخشی از استقرار طولانی مدت تعدادی از کشتی‌ها در خاورمیانه و خلیج فارس است. پهلو گرفتن این کشتی مصادف با لحظه حساسی در روابط انگلیس و اسپانیا است.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، این ناو به همراه چهار ناو نیروی سلطنتی و شش کشتی دیگر با تعدادی از متحدان اصلی مانورهایی انجام خواهند داد.

پلیس سلطنتی تنگه جبل الطارق اعلام کرد، اعتراضات روز یکشنبه 38 قایق ماهیگیری و هفت یا هشت کشتی اسپانیایی حدود یک ساعت به طول انجامید.

کاستل یاتس، بازرس ویژه اعلام کرد، هنگامی که این قایق‌ها وارد آب‌های جبل الطارق شدند، پلیس و نیروی دریایی سلطنتی حلقه پدافند تشکیل دادند. این قایق‌های اسپانیایی چندین بار تلاش کردند تا از این حلقه دفاعی عبور کنند اما موفق نشدند.
برچسب ها: بین الملل ، ناو ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار