رئيس‌جمهور گفت: در آينده‌اي نزديك گزارشي واقعي از شرايط كشور به مردم خواهيم داد البته اين گزارش از گزارش‌هايي كه اين سال‌ها گوش ما به آن عادت كرده است، متفاوت است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور صبح امروز(دوشنبه) در مراسم توديع معارفه مصطفي محمدنجار و عبدالرضا رحماني فضلي وزراي سابق و جديد كشور كه در سالن همايش‌هاي اين وزارتخانه برگزار شد، گفت: مديران، معاونان و مسئولان اين وزارتخانه همواره در طول خدمت خود فداكارانه خدمت كرده‌اند. 

**‌وزارت کشور يک وزارت فرابخشي است
 
وي افزود: وزارت كشور يك وزارت مادر بوده و از اهميت به سزايي برخوردار است،‌ اين وزارتخانه مربوط به يك بخش نيست بلكه يك وزارت فرابخشي است.  
 
رئيس‌جمهور با بيان اينكه براي من بسيار ملموس است كه وزير كشور بار سنگيني را بر دوش دارد، گفت: مشروعيت سياسي نظام از طريق تلاش، برنامه ريزي و در يك كلام به دست مديران همين وزارتخانه محقق مي‌شود لذا اين سخن، سخن گزافي نيست. 

**مردم صاحب و مالک کشورند
 
دكتر روحاني با تاكيد براينكه صاحب و مالك كشور مردم و همه خادمان ملت هستند، اظهارداشت: مشروعيت سياسي همه از طريق صندوق آراي مردم مشخص مي‌شود و اين بار اين توليت بر دوش مسئولان اين وزارتخانه مهم قرار دارد كه بتواند اعتماد مردم را جلب كرده تا پاي صندوق‌هاي راي بيايند و اعلام اين وزارتخانه را بپذيرند.  
 
رئيس قوه مجريه با بيان اينكه افزايش اعتماد عمومي موجب افزايش سرمايه اجتماعي مي‌شود، اظهار كرد: افزايش اعتماد عمومي وظيفه‌اي همگاني است كه برعهده ما قرار دارد.

** برخي گفتند دولت فراجناحي درست نکن
 
وي با بيان اينكه اين دولت يك دولت فراجناحي است تصريح كرد: خيلي‌ها بعد از انتخابات آمدند و گفتند يك دولت فراجناحي درست نكن زيرا نمي‌تواني بخشهاي آن را با يكديگر هماهنگ كني و يك جناح درست كنی و همان را معرفي كن، من معتقد نيستم جناحي در كشور وجود دارد زيرا همه آنها الفاظ است.

**‌ اصولگرايي مهم نيست "وصول‌گرايي" مهم است


رئيس‌جمهور با تاكيد براينكه ما در كشور حزب و جناح به معناي واقعي نداريم، افزود: اصول‌گرايي خيلي مهم نيست وصول‌گرايي مهم است.
 
دكتر روحاني خاطر نشان كرد: ما آرمان‌هايي در انقلاب داريم كه وصول آن‌ها بسيار مهم است ما همه اصول انقلاب و نظام را قبول داريم.  
 
رئيس‌جمهور با تاكيد براينكه تعهد به نظام، مردم، تقدس، پاكدستي، فداكاري، ايثار و داشتن برنامه بسيار مهم است، گفت: نظر دولت ميانه بودن است.




** ارائه گزارش از شرايط کشور به مردم در آينده نزديک

 
دكتر روحاني در ادامه سخنان خود درباره ارايه گزارشي از شرايط ويژه كشور خاطرنشان کرد: در آينده‌اي نزديك گزارشي واقعي از شرايط كشور به مردم خواهيم داد زيرا اين گزارش از گزارش‌هايي كه اين سال‌ها گوش ما به آن عادت كرده است، متفاوت است.

** چهره ، بیان، سخن، رفتار و عملکرد استانداران باید آرامش بخش باشد

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش استانداران به عنوان نمایندگان دولت اظهار داشت: استانداران مدیران معمولی نیستند،  آنان نمایندگان عالی سیاسی نظام جمهوری اسلامی هستند و به عنوان نمایندگان دولت مسئولیت امنیتی اجتماعی، اقتصادی عمرانی و اداری را در سطح هر استان برعهده دارند. چهره ، بیان، سخن، رفتار و عملکرد استانداران باید آرامش بخش باشد.

وی با بیان اینکه وزیر کشور یک تنه بار سنگینی را بردوش دارد، تصریح کرد: تقدیر از زحمات 4 ساله مهندس محمدنجار وزیر سابق کشور، کار آسانی نیست زیرا برای من ملموس است که وزیر کشور همواره مسئولیت بسیار سنگینی را در امور داخلی برعهده دارد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: هرقدر شفافیت بیشتر باشد اعتماد مردم بیشتر خواهد بود زیرا اعتماد امری نسبی است و هیچ کس نمی‌تواند بگوید اعتماد صد درصد بوجود آمده است.

رئیس قوه مجریه در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش اعتماد عمومی در جامعه گفت: افزایش اعتماد عمومی که موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود، یک وظیفه همگانی را بردوش ما قرار داده است.

** معتقدم جناحي در کشور وجود ندارد
 
حجت‌اسلام و‌المسلمین دکتر روحانی افزود: من معتقدم جناحی در کشور وجود ندارد همه اينها الفاظ است زیرا بنده از اول نظام و از زمان نوجوانی که سیزده سال سن داشتم در سیاست بودم و همه جریانات را می‌شناسم.

وی افزود: ما در کشور حزب و جناح به معنای واقعی نداریم این بحث‌ها، بحث‌های قبیله‌ای است و قبل از انتخابات کرکره‌های آنها پایین است و پس از انتخابات کرکره‌های خود را بالا می‌برند.



** دولت يازدهم فراجناحي است

رئیس جمهور با تأکید براینکه این دولت یک دولت فراجناحی است، تصریح کرد: هیچ مانعی نمی‌بینم که کسی در کنار من بنشیند و بگوید اصولگرا یا اصلاح طلبم؛ زیرا اصولگرایی خیلی مهم نیست وصول گرایی مهم است.

** از ابتدا با افراط و افراط گرايي مخالف بودم

دکتر روحانی با تأکید براینکه از نظر دولت میانه رو بودن مهم است و افراط و افراط گرایی مورد پسند نیست، گفت: از ابتدا با افراط و افراط گرایی مخالف بودم و همه همکارانم به این موضوع اشراف دارند و بنده نیز افراط گرایی را برای کشور، منافع ملی امت اسلامی و همچنین امنیت جهانی مضر می‌دانم.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود بيان داشت: عده‌ای که خیلی بلند داد می‌زنند یک مشکلی دارند، لذا این داد‌ها از یک جایی سرچشمه می‌گیرد و این داد و تند بودن‌ها یک کوشش و تلاش است برای مخفی کردن بعضی چیزها.

** به دنبال اعتدال سیاسی، تدبیر اقتصادی و امید اجتماعی هستیم


حجت‌اسلام و‌المسلمین دکتر روحانی با تأکید بر اینکه شعار "تدبیر و امید" یک شعار عمومی براي همه امور و فعاليتهاي دولت است، تأکید کرد: ما به دنبال اعتدال سیاسی، تدبیر اقتصادی و امید اجتماعی هستیم.

رئيس قوه مجريه با بیان اینکه بنده معجزه‌گر نیستم، گفت: خود شما از همه بیشتر می دانید که روستاهای دورافتاده با مرکز تهران با یک زبان حرف زدند و مردم گفتند که ما چه چیزی می‌خواهیم و این معجزه ملت است.

رئیس شورای انقلاب فرهنگی افزود: اینکه مراکز رأی‌گیری‌ها در تهران با روستاهای شمال، غرب از ماکو تا سراوان و بندرعباس همه یک جور حرف زدند، این یک معجزه است.

رئیس دولت یازدهم در بخش ديگري از اظهاراتش با تاکيد بر لزوم  رعایت حقوق شهروندی گفت: تمام استانداران، فرمانداران و بخشداران در همه رده‌ها و تمام افرادی که مسئولیت برعهده دارند باید احساس کنند که در برابر مردمی بزرگ، فکور، هوشمند و دارای حقوق شهروندی برابر ایستاده‌اند.

** اقليت‌هاي مذهبي در حقوق شهروندي با همه مردم برابرند

وي تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید همه مقامات و مسئولان بخصوص مقامات وزارت کشور باید بدانند که اقوام مذاهب مختلف و ادیان رسمی که به عنوان اقلیت مطرح هستند، در حقوق شهروندی با همه مردم برابرند.

حجت‌اسلام و‌المسلمین دکتر روحانی با بیان اینکه ما دولت فارس و ترک نداریم، تأکید کرد: ما یک نظام واحد جمهوری اسلامی ایران، یک دولت و یک ولی امر و یک قانون اساسی داریم که همه زیر چتر آن هستیم.



** ولايت فقيه ستون خيمه نظام است


وی تأکید کرد: ما بعنوان یک ایرانی افتخار می‌کنیم که زیر چتر نظام جمهوری اسلامی ایران که ستون آن ولایت فقیه است، حضور داریم.

رئیس شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وزارت کشور مسئولیت دارد حقوق شهروندی را به صورت همسان و برابر اجرا کند، گفت: استفاده از نیروهای بومی و محلی در تمام استان‌های کشور بجز موارد استثنایی بايد مورد اهمیت قرار داده شود زیرا بدین وسیله اعتماد بیشتری به مردم منتقل می‌شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه باید از اقلیت‌های مذهبی نیز استفاده کنیم گفت: وحدت و انسجام با شعار درست نمی‌شود بلکه با عمل واجرا درست می‌شود.

** بايد از بانوان در امور کشور استفاده کنيم

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: ما باید قدم به قدم فرصت‌های اجتماعی زنان را بالا ببریم و ما در بسیاری از امور خانم‌هایي با تحصیلات بالا در اختیار داریم و آنها نیز آمادگی پذیرش مسئولیت دارند که بنده نیز در اولین جلسه هیئت دولت تأکید کردم که از بانوان و جوانان در امور جاری بايد استفاده شود.

دکتر روحانی تأکید کرد بنده در نهاد ریاست جمهوری و در دولت از بانوان استفاده خواهم کرد اما ما منّتی برسر خانم‌ها نمی‌گذاریم چرا که این حق آنهاست.

رئیس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: ما می‌خواهیم از طریق ایثار و فداکاری و پشتکار همکاران در وزارت کشور امنیت را در کنار وحدت و انسجام که به اعتقاد من با اجرای حقوق برابر شهروندی امکان‌پذیر است ایجاد کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخاب رحمانی‌فضلی به عنوان وزیر کشور گفت: بنده برای معرفی وزیر پیشنهادی کشور به مجلس به این نتیجه رسیدم که شخصی با سوابق امنیتی غلیظ برای پذیرفتن این مسئولیت معرفی نشود زیرا کسی بايد این مسئولیت را بپذیرد که دارای سوابق فرهنگی غلیظ باشد زیرا ما به دنبال توسعه اقتصادی فرهنگی و اجتماعی در همه ابعاد هستیم.

** نگران درياچه اروميه هستم

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود درباره تصمیم اخیر دولت درباره دریاچه ارومیه گفت: بنده به حق نگران دریاچه ارومیه هستم زیرا اگر نتوانیم مقابل این موضوع را بگیریم یک فاجعه رخ خواهد داد و خوشحالیم که دولت در اولین جلسه در مورد محیط زیست و دریاچه ارومیه تصمیم‌گیری کرد.
 
رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به شخصیت رحمانی‌فضلی برای تصدی‌گری پست وزارت کشور گفت: بنده وی را از دیرباز می‌شناسم. آقای رحمانی‌فضلی فردی خوش خلق و خوش سیماست و هر کس به وی نزدیکتر می‌شود به افکار و اعمال وی مجذوب‌تر می‌شود لذا امیدوارم آقای رحمانی فضلی با ویژگی‌هایی که دارند به خوبی این وزارت خانه مهم را اداره کنند.
 
 انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، حزب ، جناح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار