"رضا كيانيان" از باشگاه "ارسباران" به دليل تأخير نمايش ابراز گله‌مندي كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، شامگاه 27 مرداد ماه نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "هيچ كجا، هيچ كس" با حضور "ابراهيم شيباني"كارگردان، "رضا كيانيان" و "بهاره كيان افشار" بازيگران فيلم و "حسين مغززي نيا" منتقد سينما در فرهنگسراي "ارسباران" برگزار شد.

در ابتدا "ابراهيم شيباني"، كارگردان فيلم "هيچ كجا، هيچ كس"، در خصوص روايت غيرخطي فيلم‌نامه گفت: پيش از خواندن، فيلم‌نامه به صورت خطي بود اما زماني كه به دست رسيد به صورت غيرخطي و پازل گونه روايت شد.

وي ادامه داد: به هر دو قصه‌ي مربوط به "كيانيان" و قصه "محمدرضا فروتن" و "صابر ابر" در اين نوع روايت نياز داشتيم كه بخش عمده آن به قصه "رضا كيانيان" و "مهناز افشار" بر مي‌گردد.

"شيباني" با اشاره به فيلم "21 گرم" عنوان كرد: به اين فيلم دقت بسياري كرديم و در مراحل بازنويسي نيز فيلم را ديديم ام از موضوع آن تأثير نپذيرفتيم بلكه براي نوع چيدمان قصه كمك گرفتيم.

وي افزود: با توجه به نياز فيلم براي روايت خطي جابجايي برخي سكانس‌ها اتفاق و يا كم و كاستي‌هاي فيلم من است كه انكار نمي‌كنم ايرادهايي وجود دارد.براي ايجاد موضوع و قصه به فلاش‌بك‌ها و مرور گذشته شخصيت‌ها نياز داشتيم اما در زمان فيلمبرداري ابتدا قصه حال انجام گرفت و بعد به سراغ فلاش‌بك‌هاي فيلم رفتيم.

وي متذكر شد: 7 نفر بر روي فيلم‌نامه كار كردند و هر يك پيشنهادهايي در خصوص روايت فيلم‌نامه ارائه دادند به طوريكه "رضا كيانيان" نيز ايده‌هاي خود را مطرح كردند.

"شيباني" در خصوص كاراكتر "رضا كيانيان" و شخصيت‌پردازي وي ابراز داشت: شخصيت "توفيق" با بازي "كيانيان" در اين فيلم در چند حالت رويارويي با همسر، خواستگار دخترش و "مهناز افشار" روايت شد موقعيتي كه در هر لحظه با آگاهي نسبت به اتفاقات اطراف خود شوك شديدي به او وارد مي‌شد.

در ادامه "رضا كيانيان"، بازيگر فيلم "هيچ كجا، هيچ كس" با ابراز گله‌مندي از تأخير در نمايش فيلم گفت: براي برخي از آدم‌ها سر موقع رسيدن اهميت بسزايي دارد به همين منظور تأخير در برخي از كارها اجحاف در حقوق ديگران است به همين جهت در صورتيكه باشگاه فيلم تأخير در نمايش داشته باشد در اين جلسات حضور نخواهم داشت.

وي در خصوص نحوه‌ي همكاري با "شيباني" عنوان كرد: آشنايي با "ابراهيم شيباني" به همكاري من با "ابراهيم حاتمي" در زمان فيلمبرداري "گزارش يك جشن" بر مي‌گردد،‌ با ارائه سناريو از فيلم‌نامه خوشم آمد و ابراز همكاري كردم.

"كيانيان" افزود: كار كردن با كارگردان‌هاي جوان را با توجه به اينكه دنياي جديدي را به سينما مي‌آوردند براي همكاري علاقمندم چرا كه در اين دنيا حس خوبي پيدا مي‌كنم.

وي در خصوص شخصيت‌پردازي "توفيق" عنوان كرد: به لحاظ اينكه شخصيت‌پردازي به خوبي صورت نگرفته به مخاطب براي درك نكردن شخصيت توفيق حق مي‌دهم چرا كه توفيق بازنشسته نظامي است كه به شغل كارمند دفتري راه‌آهن نقل مكان كرد و به دليل تعريف اندك مخاطب را دچار سوء تفاهم كرده است.

"كيانيان" در خصو نوع روايت قصه فيلم اظهار داشت: ذهن ما به برخي روايت‌ها عادت مي‌كند همانطور كه داستان كربلا در هر نوع مدل تعريفي يك قصه دارد، در اين فيلم نيز همان قصه به صورت خطي روايت ‌مي‌شد مخاطب جذب مي‌كرد ولي به دليل روايت غيرخطي و ناآشنا با تماشاگر به تبع مخاطب كمتري دارد.

"بهاره كيان افشار" ديگر بازيگر فيلم در خصوص حضور خود عنوان كرد: زماني كه با گروه "هيچ كجا، هيچ كس" كار را شروع كردم هنوز توليد فيلم "گناهكاران" آغاز نشده بود و در زمان سريال "كلاه پهلوي" بود كه بعد از خواندن فيلم‌نامه آرزوي بازي در نقش "يلدا" را داشتم.

وي ادامه داد: مهم‌ترين ويژگي اين نقش وجود رگه انسانيت در "يلدا" بود كه باعث تشويق من در ايفاي اين شخصيت شد.

در پايان "حسين معززي نيا" منتقد سينما، در خصوص روايت فيلم و موضوع آن گفت: روايت غيرخطي در دهه 90 ميلادي در سينماي جهان آشكار شد و نوع فيلم‌سازي حيات جديدي گرفت.

وي ادامه داد: فيلمبرداري فوق‌العاده و تدوين هوشمندانه امتياز اين فيلم است اما اشكال در اجرا در يكي از صحنه‌ها باعث فهم نادرست شخصيت "كيانيان" شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.