روزنامه صهيونيستي "تايمز آف اسرائيل" در گزارشي اذعان کرد: مسلمانان جهان از ايران گرفته تا مصر همگي دريافته اند که اسرائيل و کشورهاي غربي در پي ايجاد آشوب در منطقه براي کسب منافع خود هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در اين گزارش به قلم "آديو آترمن" آمده است: روز شنبه "علاءالدين بروجردي" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ايران، آمريکا و اسرائيل را به دسيسه چيني براي  گسترش بحران در کشورهاي اسلامي براي تأمين مالي شب نظاميان متهم کرد.


رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سرمایه گذاری آمریکا و صهیونیست ها در جهت تخریب دستاوردهای بیداری اسلامی، گفت: سیاست مومنان مصر باید خنثی کردن توطئه های آمریکایی- اسرائیلی باشد.

در ادامه اين گزارش آمده است: علاءالدین بروجردی در خصوص بحران داخلی مصر گفت: دخالت خارجی در بحران داخلی مصر به طور قطع کار نادرستی است و جمهوری اسلامی ایران به طور حتم در وضعیت و بحران داخل این کشور دخالت نمی کند.

وي در ادامه این مطلب افزود:البته جمهوری اسلامی ایران آماده است از ظرفیت خود  برای کمک به ایجاد آرامش در این کشور استفاده کند.

بروجردی تصریح کرد: ارتش مصر باید توجه داشته باشدکه مردمی  که در خیابان‌ها و در اعتراض به وضعیت موجود و دستگیری آقای مرسی حضور دارند، بخشی از مردم مصر هستند.

وی در ارزیابی از شرایط فعلی کشورهای منطقه گفت:با توجه به رویکردی بیداری اسلامی که شرایط منطقه را تغییر داد، آمریکا و صهیونیست ها طراحی هایی در جهت تخریب دستاوردهای بیداری اسلامی سرمایه گذاری های گسترده ای را توسط عوامل خود در منطقه انجام دادند.

بروجردی تاکید کرد:خنثی کردن این توطئه وظیفه امروز انقلابیون مصر و دیگر کشورهایی است که در آن ها بیداری اسلامی شکل گرفته و مبارزان باید با سیاست ویژه مومنین اجاز ندهند که این توطئه به طور کامل محقق شود.

وی افزود: ارتش و مسئولین فعلی مصر باید از بروز جنگ داخلی در مصر ممانعت به عمل آوردند.

اين در حاليست که در روز جمعه هم سيد حسن نصرالله در يک نطق تلويزيوني اعلام کرده بود: "براساس شواهد و قرائن موجود، تکفيري ها در پس انفجار بيروت هستند."

مقامات لبناني معتقدند انفجار ضاحيه بيروت توسط مخالفان حزب الله لبنان انجام شده است.


وي گفت: "اگر جنگ با آن تروريست هاي تکفيري اقتضا کند که من و همه حزب الله به سوريه برويم، خواهيم رفت."

نصرالله ضمن تجليل از  صبر و مسئوليت پذيري خانواده هاي قربانيان، از آنان خواست واکنشهاي شتابزده و احساسي از خود نشان ندهند چرا که اين واکنشها ممکن است باعث اختلافهايي شود. وي از آنان خواست در دام جنگ مذهبي نيفتند زيرا اين خواسته همين گروههاي تندرو مي شود که در خدمت اسرائيل و ديگر کشورها هستند. 

سيد حسن نصرالله همچنين گفت اگر هدف از اين سوءقصدها وادارکردن حزب الله به خروج از سوريه باشد، نتيجه آن معکوس خواهد بود. 

در عين حال، بشار اسد رئيس جمهور سوريه هم روز يکشنبه اعلام کرد که اسرائيلي ها از آشوب ها در جهان عرب سود مي برند.

در مصر تمامي رسانه ها، تحليلگران و کارشناسان سياسي و مردم، اسرائيل و آمريکا را عامل تنش هاي اخير اين کشور براي تسلط در منطقه مي دانند.

در روز شنبه جنبش تمرد از مقامات مصري خواست تا توافقنامه صلح کمپ ديويد را لغو کنند و ديگر کمک هاي آمريکا را هم نپذيرند. تمرد اعلام کرد که 300 هزار نفر اين درخواست را امضا کرده اند .

شبکه هاي اجتماعي در مصر هم رويکردي ضد آمريکايي/صهيونيستي يافته اند و کاريکاتورهايي را در توئيتر و فيس بوک منتشر کرده اند که از اهداف شوم آمريکا و اسرائيل در منطقه پرده بر مي‌دارد. يکي از اين کاريکاتورها عمو سام است که پرچم آمريکا را بر دوش انداخته و در کنار مردي است که کلاهي به شکل پرچم اسرائيل بر سر دارد و مردم کشورهاي جهان از جمله مصر را قتل عام مي کند.


اخوان المسلمين هم آمريکا را به حمايت از ارتش کودتاگر متهم کرده است؛ ارتشي که با سرنگوني محمد مرسي اکنون قدرت را بدست گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار