رئیس ثبت احوال شهرستان بوشهر گفت: در سه ماهه اول امسال از یک‌هزار و 81 واقعه ولادت، نام‌های فاطمه، زهرا، امیرعلی، امیرحسین، محمد، ابوالفضل، علی، رضا، بهار و نازنین زهرا در بین 10 اسامی که بیشتر فراوانی را دارند قرار گرفتند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، شعبان شیرکانی صبح امروز در نشست کارگروه ثبت وقایع حیاتی در شهرستان بوشهر ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری در شهرستان بوشهر میانگین ثبت ولادت در مدت قانونی 98.33 و میانگین ثبت وفات 94.27 بوده است.

وی بیان داشت: در سه ماهه اول سال جاری 12 واقعه ولادت و وفات خارج از مهت قانونی ثبت شده است که دلایل عمده آن برای ولادت فرزند خواندگی، مشکل انتخاب نام، محل تولد خارج از استان و برای واقع فوت نیز عدم اعلام به موقع دستگاه‌ها و عدم مراجعه به موقع بستگان متوفی بوده است.

وی در ارتباط با فراوانی نام‌ها در 3 ماهه اول سال جاری گفت: از یک‌هزار و 81 واقعه ولادت نام‌های فاطمه، زهرا، امیرعلی، امیرحسین، محمد، ابوالفضل، علی، رضا، بهار و نازنین زهرا در بین 10 اسامی که بیشتر فراوانی را دارند قرار گرفتند.

رئیس ثبت احوال شهرستان بوشهر در ارتباط با ماموریت سازمان ثبت احوال گفت: ثبت وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویت و تابعیت ایرانیان و تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور از ماموریت‌های مهم ثبت احوال است.

شیرکانی به اهداف کلان سازمان ثبت احوال هم اشاره کرد و گفت: ساماندهی ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت در کشور، اتقان اسناد سجلی و مدارک هویتی، استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان و تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی ایرانیان هم از اهداف کلان این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توانمندی‌های بخش غیردولتی با رویکرد واگذاری امور تصدی گری،  استقرار نظام کنترل نتیجه و محصول،  افــــزایش انگیزه شغلی کارکــــنان با تامین جـــایگاه و منزلت حرفه ای مناسب و  ارتقای سطح دانش فنی، علمی و مهارت‌های شغلی کارکنان بخشی از اهداف کیفی سازمان ثبت احوال است.

رئیس ثبت احوال شهرستان بوشهر گفت: مناسب سازی و استاندارد سازی فضاهای فیزیکی، تجهیزات، ساختار و فرایندهای انجام کار،  پشتیبانی و حمایت از نوآوری، خلاقیت و استعدادهای فنی و پژوهشی،  تقویت فضائل اخلاقی، وجدان کاری، روحیه کار و انضباط در سازمان و  استقرار نظام مدیریت عملکرد مشتمل بر ارزیابی عملکرد سازمان ، مدیریت و کارکنان نیز از دیگر اهداف کیفی سازمان ثبت احوال کشور است.
برچسب ها: ثبت احوال ، بوشهر ، ولادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.