همزمان با هفتاد و سومین سالروز درگذشت استاد کمال‌الملک نقاش برجسته ایران‌زمین، آرامگاه محمد غفاری گلباران شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، این مراسم با اجرای سرود و نماهنگ آغاز شد و با استقبال خوب گردشگران خارجی و مردم نیشابور از برگزاری نخستین مراسم گرامی‌داشت سالروز در گذشت پدر نقاشی ایران همراه بود.

این گزارش می‌افزاید: این مراسم با حضور شهردار‌ان شهرهای نیشابور و درود، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی خراسان رضوی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور و جمعی از دوستداران کمال‌الملک و هنر برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور در حاشیه مراسم گرامی‌داشت استاد کمال‌الملک، گفت: نمایشگاه اسناد و آثار استاد کمال‌المک برای نخستین بار در جوار آرامگاه وی برپا شده است.

محمداسماعیل اعتمادی افزود: در این نمایشگاه تعداد 26 اثر و سند و تعداد سه قطعه عکس با موضوع مکاتبات ساخت آرامگاه و هزینه‌های آن، درخواست کمک‌های مالی استاد برای مدرسه صنایع مستظرفه و درخواست هنرمندان برای اظهار نظر استاد در مورد آثار آنان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به‌همت مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان خراسان رضوی برگزار شد، بیان داشت: نمایشگاه مذکور تا یک شنبه سه شهریورماه ویژه عموم علاقه‌مندان دایر است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.