دولت انگليس با استفاده از سطل آشغال هاي الکترونيک از شهروندان اين کشور جاسوسي مي کند و اين در حالي است که مردم اين کشور با اين کار مخالفند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي ، در ابتدا گوينده اين شبکه تلويزيوني گفت:انگليس بار ديگر در مرکز توجه موضوع جاسوسي از شهروندانش قرار گرفته است.اين بار سطل آشغال هاي الکترونيکي که با فناوري پيشرفته در خيابانهاي لندن نصب شده اند توانايي رد يايي و شناسايي اطلاعات موجود در آشغال هايي را که به درون آنها انداخته مي شوند و هويت فرد مالک آن را دارندو حتي مي توانند حرکات افراد را رد يابي و تعقيب کنند.
در ادامه پلي بويکو خبرنگار اين شبکه تلويزيوني از لندن گزارش داد:اين سطل آشغال ها همزمان با انداختن آشغال به درون آنها به سامانه بي سيم متصل مي شوند و آنها مي توانند با استفاده از اين فناوري  حرکت افراد را  رديابي کنند و به بررسي محتواي آشغال انداخته شده بپردازند.اگر چه از بدنه اين سطل آشغالها براي تبليغات تجاري هم استفاده مي شود اما در حقيقت از آنها براي جاسوسي از شهروندان انگليسي استفاده مي شود و آنها حرکات افراد را در خيابانها رديابي مي کنند.مقامات شهر لندن نگراني خود را درباره استفاده از اين سطل آشغالها اعلام کرده اند و از شرکت نصب کننده اين سطل آشغالها خواسته که آنها را جمع آوري کنند.
خبرنگار راشا تودي افزود:اگرچه مقامات محلي و شرکت سازنده اعلام کرده اند که درباره استفاده از اين سطل آشغالها اطلاع رساني عمومي شده است اما به نظر مي رسد که جامعه انگليس از اينکه فضاي مجازي و خصوصي آنها دچار آسيب شده زيادي راضي نباشند.دولت انگليس از تمامي شهروندان اين کشور جاسوسي مي کند و بر اساس اطلاعاتي که به تازگي کسب کرديم شرکت هاي مخابراتي  بريتيش تلکام و وودافون اطلاعات خصوصي  مربوط به مکالمات مشتريان خود را در اختيار سازمان هاي اطلاعاتي قرار مي داده اند.
در ادامه اين گزارش يکي از ساکنان شهر لندن گفت:آنها وارد حريم شخصي من شده اند و اين کار را بدون اجازه من انجام داده اند که اين موضوع مايه نگراني است.
فرد ديگري گفت:اين اقدام نقض قانون و برخلاف قوانين حفظ حريم خصوصي افراد است.
يکي ديگر از شهروندان لندني گفت:من چيزي براي پنهان کردن ندارم و به اين موضوع توجه نمي کنم اما اين صحيح نيست که آنها ارائه اطلاعات ما را بدون اجازه ما به هر سازمان اطلاعاتي بدهند و اين دور از انصاف است.فرد ديگري گفت:اطلاعات محرمانه افراد و شهروندان بايد محرمانه باقي بماند.
يکي ديگر از شهروندان لندني گفت:من چيزي براي پنهان کردن ندارم و اين موضوع برايم اهميتي ندارد.اما اين موضوع ميزان اعتماد ما را کاهش مي دهد.
خبرنگار راشا تودي در پايان گفت:جاسوسي از زندگي شهروندان در انگليس به يک پديده عادي و روزانه بدل شده است و سازمان هاي اطلاعاتي انگليسي از آن به عنوان جمع آوري بيش از پيش اطلاعات ياد مي کنند.استفاده از سطل آشغالهاي الکترونيک هم در اين راستا و جاسوسي بيش از پيش شهروندان انگليسي ايجاد شده است.
برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، سطل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار