مدیرکل بهزیستی شهرستان ری گفت: بزرگترین شیرخوارگاه کشور در محله نازی آباد تهران به زودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ یوسف رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر فرد معتاد در طول عمر اعتیادش حداقل 10 نفر را به اعتیاد خواهد کشاند، بنابراین بایستی در زمینه اعتیاد بسیار موثرتر کار شود.

* 54 کمپ ترک اعتیاد مجاز و 105 کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز

وی با تاکید بر رشد قارچ گونه کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز در محدوده جنوب پایتخت، گفت: در حال حاضر 54 کمپ ترک اعتیاد مجاز و بیش از 100 کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز داریم.

* ورود روحانیون به کمپ های ترک اعتیاد

مدیرکل بهزیستی شهرستان ری در خصوص اعزام روحانیون به کمپ های ترک اعتیاد گفت: این برنامه در 10 کمپ ترک اعتیاد اجرا شده و بازخورد خوبی داشته، بنابراین در تلاشیم تا این طرح را در تمامی مراکز ترک اعتیاد اجرا کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به هزینه های اعزام روحانی به کمپ های ترک اعتیاد، امام جمعه شهرستان ری اعلام کرد تا هزینه اعزام روحانیون از محل زکات تامین شود.

رضایی اضافه کرد: در هر کمپ مجوزدار 40 تا 50 فرد نگهداری می شود و برای افرادی که توانایی بستری در مراکز ترک اعتیاد را ندارند تا مبلغ 189 هزار تومان یارانه تعلق می گیرد.

وی با ابراز گلایه از هزینه نگهداری معتادان متقاضی ترک اعتیاد افزود: در سال 88 هزینه اقامت 28 روزه فرد معتاد در کمپ ها مبلغ 189 هزار تومان بود که امسال نیز همین مبلغ از متقاضیان دریافت می شود که این موضوع مالکان کمپ ها را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

* پلمپ 40 کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز

مدیرکل بهزیستی شهرستان ری در خصوص پلمپ کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز تصریح کرد: 40 کمپ با همکاری نیروی انتظامی در ابتدای سال پلمپ شد و پلمپ 65 کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز دیگر را نیز در دست اقدام داریم.

* پرداخت ما به التفاوت افزایش مستمری ها از ابتدای سال

رضایی با تاکید بر افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی افزود: مستمری 40 هزار تومانی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی به 48 هزار تومان رسید.

* 7 هزار پشت نوبتی دریافت مستمری

مدیرکل بهزیستی شهرستان ری در خصوص افراد پشت نوبت دریافت مستمری گفت: بیش از 7 هزار نفر پشت نوبت دریافت مستمری هستند که برای این افراد به کمک خیرین مستمری ماهانه حداقل 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه افتتاح بزرگترین شیرخوارگاه به زودی در نازی آباد افتتاح می شود، اذعان داشت: این شیرخوارگاه در متراژ 20 هزار و 450 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 2.5 میلیارد تومان ساخته شده که تمامی هزینه ساخت آن از محل کمک خیرین بوده است.

* 240 دانشجوی معلول در مقاطع مختلف تحصیلی

رضایی با اشاره به پرداخت شهریه دانشجویان معلول از 300 هزار تومان تا 2 میلیون تومان توسط سازمان بهزیستی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 87 معلول در مقطع کاردانی، 142 معلول در مقطع کارشناسی، 22 معلول در مقطع کارشناسی ارشد و 4 معلول در مقطع دکترا به تحصیل مشغولند./
برچسب ها: مدیرکل ، بهزیستی ، ری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار