شرکت‌هاي پخش دارو با و جود تمامي مشکلات و مطالبات معوقه خود داروهاي اورژانسي را در اختيار داروخانه‌هاي بيمارستان‌هاي دولتي قرار مي‌دهند.

دکتر عباس کبريايي‌زاده ، عضو هيات مديره سنديکاي داروهاي انساني با اشاره به اينکه ميزان بدهي بخش دولتي به شرکت‌هاي پخش بسيار بالاست به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: چنانچه ساير مطالبات شرکت‌هاي پخش را به بدهي‌هاي معوقه بيمارستان‌ها محاسبه کنيم رقمي نزديک به 2000 ميليارد تومان مي‌شود که گردش نقدينگي را دچار مشکل کرده است.

وي تصريح کرد: شرکت‌هاي پخش داروهاي اورژانسي مورد نياز را در اختيار بيمارستان‌ها و يا داروخانه‌هاي اطراف آنها قرار مي‌دهند اما فشار اصلي بر دوش مردم بوده و متحمل هزينه‌هاي زيادي مي‌شوند چرا که تهيه دارو در خارج از بيمارستان 70 درصد پوشش بيمه‌‌اي دارو و اين در حالي است که تهيه آن در داخل بيمارستان 90 درصد پوشش بيمه‌اي خواهد داشت.

وي با انتقاد از سياستهاي سختگيرانه و بازدارنده نظام بانکي و بازرگاني اظهار داشت: با کمبودهاي ايجاد شده وزارت بهداشت نيز به عنوان متولي سلامت کشور خواسته يا ناخواسته اجازه ورود به کشور را از هر کانالي دارد در حالي که براي کيفيت و سلامت دارو يکسري قوانين و مقررات موجود است.

وي خاطر نشان کرد: داروخانه‌ها در تشخيص کيفيت دارو دچار مشکل هستند زيرا در مقاطعي که کمبود دارو داشتيم از هر کشوري و به هر شکلي دارو به کشور وارد شد اما کيفيت آنها آسيب ديده و مطابق با قوانين دارويي نبود.

عضو سنديکاي داروهاي انساني در پايان يادآور شد: صنعت دارويي ايران از نقاط قوت بالايي برخوردار است و با توجه به اينکه بسياري از داروهاي مورد نياز در داخل کشور و توسط متخصصان داخلي توليد مي‌شود مسئولان بايد توجهات لازم را به اين صنعت داشته باشند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار