سفير مصر در لندن در اظهاراتی تاکید کرد خشونتهاي مصر ادامه دار نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اشرف الخولي در مصاحبه با بخش تصويري نشريه ديلي تلگراف گفت: «مردم مصر بسيار متمدن هستند و ارزش زندگي و ارزش خودشان را به خوبي مي دانند و به عقيده من آنها خيلي زود شرايط بد را خاتمه خواهند داد. ما بخشي از جامعه بين الملل هستيم و به نصايح دوستانمان توجه مي کنيم اما ما مسائل امنيتي خودمان و هويت ملي خودمان را داريم و مي توانيم در مورد اينکه چه بايد کرد خودمان تصميم بگيريم. من فکر نمي کنم اين خشونتها بيش از اين ادامه پيدا کند.

اين هم بخشي از بهار عربي است. مردم در حال تجربه کردن دموکراسي جديد و نحوه اجراي آن هستند که احتياج به زمان دارد. من فکر مي کنم در بسياري از کشورها در اروپاي شرقي هم روند انتقال قدرت و تغيير سياسي در حدود سه تا پنج سال طول مي کشد. اين يک روند خونين و يا جنگ داخلي نيست. تظاهرات برگزار مي شود، مردم تحصن مي کنند آنها از کودکان به عنوان سپر انساني استفاده مي کنند و دولت بايد اين اقدامات را خنثي کند. اگر آنها به حرف نيروهاي پليس و دولت گوش بدهند و به طور مسالمت آميز آنجا را ترک کنند هيچ کس آسيب نمي بيند.

 پليس مجبور است به اقدامات آنها واکنش نشان دهد. يک سال، دو سال و يا حتي پنج سال زمان در تاريخ يک کشور براي انتقال از دوران ديکتاتوري به دموکراسي واقعا زمان زيادي نيست. مطمئنا ما اين دوران را پشت سر مي گذاريم و نمونه اي براي دموکراسي در خاورميانه مي شويم. من فکر مي کنم هر اتفاقي در مصر بيفتد همه منطقه را تحت تاثير قرار خواهد داد.»
برچسب ها: خشونت ، مصر ، ادامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار