جهانگیر الماسی گفت:قدر و منزلت تفکر و جهت گیری سیاسی و اجتماعی و فراهم آوردن دست هایی که در دست هم فشرده می شود آنقدر پویا است که احتیاج به سرمایه گذاری ندارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد جشنواره بین المللی فیلمسازان مستقل(افق نو)؛ "جهانگیر الماسی" گفت: این نوع جشنواره ها با توجه به بین المللی بودن آن نیاز به برنامه ریزی دقیقی دارد ضمن اینکه حضور بین المللی از دو طریق انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ابتدا با تولید آثار با استانداردهای جهانی که مضامین قابل توجهی دارند نظر با مطرح شدن در جشنواره های مختلف تفکر فیلمسازان را به رخ بکشد و دیگری که مهمترین راه است حضور در بخش بین الملل است. هرگاه توانستیم در جریان فیلم های جهانی راه پیدا کنیم آن زمان می توانیم بگوییم برای سینما کار بزرگی انجام داده ایم.

کارگردان «رنج و سرمستی» همچنین گفت: مردم اقصی نقاط دنیا باید بتوانند فیلم های ایرانی را ببینند تا فیلم های ایرانی هم مورد توجه واقع شوند.

این بازیگر افزود: یکی دیگر از راه‌ها این است که با اتکا به سیاست های بین المللی در حوزه فرهنگ در سینماهای کشورهای همسایه فعال باشیم و این امر از طریق تلاش های وزارت ارشاد میسر می‌شود.
بازیگر سریال «پس از باران» توضیح داد: برگزاری جشنواره گام اول است اما بیشتر در حوزه فیلم کوتاه و مستند بوده است باید فعالیتی هماهنگ در داخل کشور از طریق همه نهادهای که فهمی در تفکر توزیع سینما در کشور دارند صورت پذیرد زیرا از طریق مرکزیت بخشیدن به فعالیت ها می توان لباس انجام به تن آن‌ها کرد.

الماسی متذکر شد: مهمتر از حضور میهمان در این جشنواره رسانه های بین المللی است. اخبار جشنواره از طریق رسانه‌ها توزیع شود و نتیجه آن به سمع مردم دنیا برسد قطعاً این اتفاق می‌افتد باید ظرفیت‌ها شناسایی شود و برای آنها اقدام کرد.
 
وی در ادامه توضیح داد: آنچه در این جشنواره اهمیت دارد این است که ببنیم هدف چیست و نسبت به آن هدف از طریق میهمانان بین المللی متوجه شویم چه تاثیری داشته است.

الماسی یادآور شد: یادم می آید زمانی به خاطر طرحی در جشنواره ای شرکت کرده بودم تا به واسطه حضور در آن جشنواره جنبه ها را شناسایی کنیم که متوجه شدم همانقدر که من دارم از آنها بهره می برم به همان اندازه هم یک آنتن و رسانه محسوب می شوم بنابراین این هر یک از میهمانانی که در این جشنواره شرکت می کنند یک رسانه محسوب می شوند تا این رویداد بزرگ فرهنگی را به گوش جهانیان برسانند.

وی همچنین گفت: باید توجه داشته باشیم که امروز در رسانه ها مدیریت توزیع و چگونگی استفاده از خود رسانه مهمتر است گاهی عمل خوب می‌توانند موجب عکس العمل قدرتمندتری از طرف مقابل شود. همه این ها مدیریتی جامع، بین قدرتمند و محبوب می خواهد که خوشبختانه نادر طالب زاده در این زمینه آدم خوش فکری است.

الماسی با بیان اینکه مهمترین نکته در حوزه میهمانان تفکر و اندیشه آنها است، گفت: باید توجه داشت تا تفکرها را تبدیل به هدایا نکنیم زیرا آنچه اهمیت دارد تفکر و عدالتی است که مطرح می‌شود.

وی افزود: قدر و منزلت تفکر و جهت گیری سیاسی و اجتماعی و فراهم آوردن دست هایی که در دست هم فشرده می شود و یک جبهه را تشکیل می دهد آنقدر پویا است که احتیاج به سرمایه گذاری برای جذب ندارد.

الماسی خاطر نشان کرد: باز شناسی تفکر انقلابی و اسلامی، موضوع عدالت و توزیع زندگی عادلانه، مباحث زندگی اجتماعی، سیره رسول و ائمه اطهار، توجه دادن به این ظرایف و رفتارکردن به مثابه آنها و جهت دادن به افکار اجتماعی مهمترین عامل برای این اجتماع است.

شایان ذكر است دومین جشنواره بین المللی فیلمسازان مستقل (افق نو) از 12 تا 16 شهریورماه با موضوعاتی چون: موضوعاتی چون: جنبش وال استریت، بیداری اسلامی، بیداری جهانی،  نقش لابی های در بحران کنونی آمریکا و اروپا ،  قدرت و نفوذ لابی‌های در غرب ،بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا، مقاومت علیه اشغال و مداخله غیرقانونی،  جنبش های ضد جنگ،  اسلام هراسی و ایران هراسی، جهان مدرن و عدالت پایدار، جهانی به دور از تروریسم و سلاح های هسته ای، جریان‌های تکفیری و تروریستی،فلسطین- مقاومت و ظلم ستیزی،  هالیوود،، به تصویر کشاندن شیطان، خشونت ، تروریسم در هالیوود، 11 سپتامبر و هالیوود به دبیری نادر طالب زاده در تهران برگزار می‌شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار