مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران از ساخت بيش از 50 پل عابر پياده در محورهاي استان تا پايان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سيد يعقوب ميركتولي گفت: در سال گذشته تعداد 5 دستگاه پل عابر پياده ساخته و مورد بهره برداري قرار گرفته است و قرارداد ساخت 28 دستگاه پل عابر پياده نيز در خرداد ماه امسال منعقد گرديد و اكنون پيمانكار آن در حال ساخت است.

وي افزود: پيگيري ساخت 25 دستگاه پل عابر پياده نيز در محورهاي مواصلاتي استان تهران به اتمام رسيده كه در شرف مزايده و اميدواريم با ساخت اين پل ها كه به نسبت ساليان اخير تعداد قابل توجهي است شاهد كاهش محسوس تلفات عابرين پياده در جاده ها باشيم.

ميركتولي اظهار داشت: متاسفانه آمار تلفات موتورسواران و عابرين پياده در تهران بالا است، كمبود پل هاي عابر پياده و عدم استفاده موتور سواران از تجهيزات ايمني يكي از دلايل افزايش تصادفات و تلفات اين بخش است و براي افزايش پل هاي عابر پياده گام هاي خوبي برداشتيم.

وي با اشاره به استفاده كم مردم از پل عابر پياده در جاده هاي كم عرض گفت: در اين خصوص طرح مطالعاتي گذرگاه ايمن عابرين پياده با استفاده از دوربين هاي مجهز به سيستم پردازش تصوير جهت ايمني بيشتر عبور عابران از جاده هاي كم عرض در سال گذشته انجام شد. اين طرح مطالعاتي مشتمل بر اقداماتي به منظور آگاه‌سازي رانندگان عبوري از احتمال برخورد با عابرين پياده اطراف آن‌ها است.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران از اجراي فاز عملياتي اين طرح در صورت تامين اعتبار خبر داد و گفت: استفاده از سيستم‌هاي هوشمند، افزايش توجه رانندگان وسايل نقليه، توجه دادن به عابرين پياده در انتظار عبور، توجه دادن به عابرين پياده در حال عبور و شناسايي عابرين پياده ساده تر كرده و باعث ارتقاي ايمني عابرين پياده و وسايل نقليه عبوري خواهد شد.

وي همچنين به برنامه هاي اجرا شده براي ارتقاي ايمني موتورسواران اشاره كرد و گفت: در خصوص موتور سوارن با همكاري پليس راه و اداره راه و شهرسازي طرح ايمن سازي موتورسواران را اجرا كرديم. توزيع ميانگين 2000 بسته ايمني رايگان به صورت نمادين شامل كلاه، دستكش و ..در سه سال اخير، فرهنگ سازي و آموزش از طريق نصب بنر، تابلو و برگزاري دوره هاي آموزش براي راكبين موتورسيكلت هاي توقيف شده توسط پليس راه استان از اقداماتي است كه در راستاي ارتقاي ايمني موتورسواران صورت گرفت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ساخت ، پل ، عابرپیاده ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار