رئیس اداره نظارت بازار فرابورس ایران، از نخستین پذیره نویسی واحد های صندوق سرمایه گذاری قابل معامله آرمان سپهر آیندگان به ارزش500 میلیارد ریال از 29مرداد به مدت 3روز کاری در بازار سوم فرابورس خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،افسانه اروجی با اعلام این خبر گفت: صندوق سرمایه گذاری آرمان سپهر که قرار است در زمینه سهام و حق تقدم خرید سهام پذیرفته شده، اوراق مشارکت ،انواع صکوک ،اوراق بهادار رهنی، گواهی سپرده بانکی سرمایه گذاری کند و در بانکها و موسسات مالی اعتباری  سپرده گذاری کند ،قصد دارد 500 میلیارد ریال واحد سرمایه گذاری را به مدت 3 روز از سه شنبه 29 مرداد تا شنبه 2 شهریور از طریق بازار سوم پذیره نویسی کند.

وی تعداد واحد های قابل پذیره نویسی را 50 میلیون واحد و به مبلغ اسمی هر واحد 10هزار ریال اعلام کرد و افزود:خرید واحد های  ETFمستلزم داشتن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی است و خریداران می توانند حداقل 100واحد و حداکثر 2میلیون و 500 واحد را پذیره نویسی کنند . همچنین خرید واحد های بیشتر بیشتر ملزم  به تایید مدیر  صندوق و کارگزار عامل پذیره نویسی است.

اروجی ضمن مجاز بودن استفاده از کد خرید گروهی "ددد" تصریح کرد: این پذیره نویسی از طریق شبکه کارگزاری عضو فرابورس انجام می شود و شرکت مشاور سرمایه گذار ی آرمان آتی و تامین سرمایه سپهر به ترتیب به عنوان مدیر و بازارگردان  صندوق است.

وی با تاکید به این که خریداران نمی توانند در دوران پذیره نویسی به فروش واحد ها اقدام کنند اظهار داشت:خریداران و فروشنده طی دوره پذیره نویسی علاوه بر مبلغ اسمی باید کارمزد معامله را بر اساس مبالغ تعیین شده پرداخت کنند.

همچنین تعهد 100درصد از واحد های سرمایه گذاری ممتاز صندوق به تعداد یک میلیون واحد بر عهده موسسان است و مابقی به ارزش هر واحد  10هزار ریال برای عموم پذیره نویسی می شود.
 
 اروجی ادامه داد: معاملات ثانویه واحد های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله بعد از اتمام پذیره نویسی و ثبت صندوق، در بازار ابزار های نوین مالی و خرید و فروش آن از طریق کارگزاران عضو فرابورس انجام می شود. همچنین نقل و انتقال و صدور و ابطال واحد های سرمایه گذاری انواع صندوق های ETF بدون پرداخت مالیات است.  

رئیس اداره نظارت بازار فرابورس با اشاره به این که تسویه معاملات واحد های سرمایه گذاری انواع صندوق از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام می شود افزود: ضوابط تسویه معاملات سهام ((T+3 )،اوراق (1+T)است و با توجه به مختلط بودن این صندوق ها که شامل ترکیبی از سهام و اوراق با درآمد ثابت است، عملیات تسویه و پایاپای معاملات این  صندوق های مختلط (T+2) در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: هر یک از دارندگان واحد های سرمایه گذاری ،به نسبت تعداد واحد های سرمایه گذاری درخالص دارایی صندوق سهیم اند اما تصمیم گیری و مدیریت دارایی های صندوق در چارچوب اساسنامه بر عهده مدیر صندوق است.

برچسب ها: بورس ، فرابورس ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار