معاون اول رئيس‌جمهور گفت: دولت دکتر روحاني در بخش بهداشت و درمان چند هدف و اولويت اصلي دارد که يکي از مهمترين آنها کاهش هزينه‌هاي سلامت و درمان براي مردم است؛ چراکه در حال حاضر بخش عمده‌اي از هزينه‌ها از جيب مردم پرداخت مي‌شود که بايد در اين خصوص اقدامات لازم انجام شود .

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور پيش از ظهر امروز(شنبه) در مراسم توديع و معارفه وزراي سابق و جديد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي که در سالن همايش هاي رازي دانشگاه علوم پزشکي ايران برگزار شد؛ از خدمات و تلاشهاي محمدحسن طريقت منفرد وزير سابق بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي قدرداني کرد و به سيد حسن قاضي زاده هاشمي براي تصدي اين مقام تبريک گفت .
 
جهانگيري افزود : امروز که دکتر هاشمي اين مسئوليت مهم را با راي قاطع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به عهده گرفته است اميدواريم بتواند توفيق خدمت بيش از پيش را به مردم شريف ايران پيدا کند .
 
معاون اول رييس جمهور با بيان اينکه از اوايل انقلاب تا کنون دستاوردهاي مهمي در بخش بهداشت و درمان در سراسر کشور داشته ايم، تصريح کرد : البته هنوز فاصله زيادي تا نقطه مطلوب وجود دارد و يکي از دغدغه هاي اصلي مردم شريف ايران مسائل مربوط به بهداشت و درمان و بخصوص هزينه هاي آن است که بايد بصورت جدي براي آن برنامه ريزي شود .
 
وي با اشاره به اميدواري ملت ايران به دولت دکتر روحاني براي حل مشکلات فعلي بخصوص در بخش اقتصاد ، معيشت و مسائل سياست خارجي ، افزود : همه کساني که به اين ملت و اين کشور علاقمند هستند بايد به دولت در رفع مشکلات مردم کمک کنند.
 
جهانگيري خاطرنشان کرد : دولت دکتر روحاني در بخش بهداشت و درمان چند هدف و اولويت اصلي دارد که يکي از مهمترين آنها کاهش هزينه هاي سلامت و درمان براي مردم است؛ چراکه در حال حاضر بخش عمده اي از هزينه ها از جيب مردم پرداخت مي شود که بايد در اين خصوص اقدامات لازم انجام شود .
 
وي افزود : افزايش آرامش رواني ناشي از گسترش پوشش بيمه هاي سلامت از ديگر اولويت هاي مهم دولت دکتر روحاني در بخش بهداشت و درمان است که تلاش خواهيم کرد در جهت ايجاد رضايت براي مردم گام برداريم .
 
معاون اول رييس جمهور با اشاره به محدوديت هاي دولت در بودجه سال جاري گفت : بر خلاف روال هميشگي ، بودجه سال 92 در تيرماه در اختيار دولت قرار گرفت و براساس ارزيابي معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور در دولت دهم ،حدود يک سوم از بودجه تصويب شده براي سال 92 غيرواقعي است .
 
جهانگيري ادامه داد : کسري بودجه واقعيتي است که دولت يازدهم با آن مواجه است اما به ملت ايران اطمينان مي دهيم که دولت تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد در بخش هاي مهم و اساسي ، فشاري به مردم عزيز وارد شود .
 
وي با بيان اينکه رسيدگي به بخش سلامت و بهداشت يکي از اولويت هاي مهم دولت يازدهم است، خاطر نشان کرد :‌ البته همه مسائل و مشکلات به بودجه بر نمي گردد بلکه مديريت صحيح و بهره وري کامل از منابع مالي و نيروي انساني نيز نقش بسيار موثري در ساماندهي به وضعيت بهداشت و درمان کشور دارد .
 
معاون اول رييس جمهور اضافه کرد : امروز که همه جامعه پزشکي با سلايق مختلف پشتيبان و حامي دکتر هاشمي هستند ،‌ وي خواهد توانست با ابتکار و نوآوري کشور را از مشکلات فعلي بخش بهداشت و درمان رها کند .
 
جهانگيري همچنين از واردات برخي داروها که به دليل تحريم هاي ظالمانه با مشکل مواجه شده بعنوان يکي ديگر از دغدغه هاي مردم ياد کرد و افزود : بايد در اين زمينه پيش بيني هاي لازم انجام شود و به نحوي برنامه ريزي کنيم که تحريم ها و ديگر مشکلات نتواند مانع خدمت رساني به مردم شود .
 
وي افزود : اميدواريم با همت جامعه پزشکي و دست اندرکاران وزارت بهداشت ، درمان و‌آموزش پزشکي و حمايت هاي دولت همه مشکلات مرتفع شود .
 
معاون اول رييس جمهور در ادامه با اشاره به ويژگيهاي منحصر به فرد دکتر هاشمي، خاطر نشان کرد : من ازسالهاي گذشته با هاشمي آشنا هستم و وي همواره از مديراني بوده که با ايده هاي نو براي حل مشکلات اقدام مي کرد .
 
وي افزود : امروز فرصت جديدي در اختيار هاشمي قرار گرفته و اطمينان داريم که با اعتمادي که مجموعه نظام به وي دارد گامهاي موثري در جهت ارتقاء خدمات بهداشت و درمان در کشور برداشته خواهد شد .
 
پيش ازاظهارات معاون اول رييس جمهور؛ وزيرسابق بهداشت ، درمان و‌آموزش پزشکي نيز در سخناني به بخشي از عملکرد خود در دوران تصدي اين وزارتخانه اشاره و براي دکتر هاشمي و همکاران وي آرزوي موفقيت کرد .
 
دکتر هاشمي وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي نيز در اين مراسم با قدرداني از اعتماد دکتر روحاني و حمايت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اظهار اميدواري کرد بتواند نقش موثري در بهبود شرايط سلامت کشور ايفا نمايد .
 
گفتني است در اين مراسم حکم دکتر هاشمي که به امضاي رييس جمهور رسيده بود توسط معاون اول رييس جمهور به وي تقديم شد و با اعطاي لوح تقدير از زحمات و خدمات دکتر طريقت منفرد قدرداني شد .

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار