عضو دیگر شورا ضمن گرامیداشت ایام بازگشت آزادگان به کشور گفت: مسئله قرارداد رستوان شکوه دریا و مجموعه بهشت هیرکان هنوز تعیین تکلیف نشده و بر اساس درخواست مدیران این مجموعه ها تقاضا دارم توضیحات لازم ارائه و لایحه مرتبط تصویب شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از مهر، تصویب لایحه تعرفه نرخ کرایه تاکسی تلفنی، عدم بهره برداری شهروندان از المان گرگان، موضوع فرهنگسرای گرگان، بهسازی ناوگان شهری، رای قطعی پلمب شهر بازی گرگان از جمله موضوعاتی است که در صحن علنی شورای شهر بحث و بررسی شد.

لایحه تعرفه نرخ کرایه تاکسی های تلفنی بر اساس کیلومتر در جلسه رسمی و علنی شورای شهر که شامگاه شنبه برگزار شد، به تصویب رسید که این مصوبه پس از طی مراحل قانونی و تصویب فرمانداری گرگان اجرایی خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در جلسه رسمی و علنی شورا اظهار کرد: از شهردار تقاضا دارم درباره پیگری پرونده کانون تبلیغاتی نقشینه و پلمپ کردن شهربازی ناهارخوران توضیحاتی را ارائه کند.
حسین ربیعی ادامه داد: برج گرگان به صورت رسمی افتتاح شده اما در حال حاضر شهروندان نمی توانند از آن استفاده کنند با توجه به این مسئله شهردار توضیح دهند که این برج در چه زمانی برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود.
عضو دیگر شورا ضمن گرامیداشت ایام بازگشت آزادگان به کشور گفت: مسئله قرارداد رستوان شکوه دریا و مجموعه بهشت هیرکان هنوز تعیین تکلیف نشده و بر اساس درخواست مدیران این مجموعه ها تقاضا دارم توضیحات لازم ارائه و لایحه مرتبط تصویب شود.
علی کلاتی افزود: در رابطه با مسئله فرهنگسرای گرگان نیز در تاریخ 31 خرداد ماه لایحه ای به شورا فرستاده شد اما هنوز پاسخ داده نشده و مورد بحث قرار نگرفته است، با توجه به این که 120 نیرو کارگر در این طرح مشغول به کار بودند و این طرح به دلیل تصویب نشدن در شورا به تعطیلی کشیده شد، تقاضا دارم در اسرع وقت مراحل قانونی کار انجام و وضعیت این طرح تعیین شود.
فعالیت اتوبوس های فرسوده در ناوگان شهری
رئیس کمیسیون اداری و مالی شورا در این جلسه بیان کرد: در بحث بهسازی ناوگان درون شهری در 2 سال گذشته اتفاق خوبی افتاد و اتوبوس های جدید با امکانات بهتر وارد سیستم شد که این مسئله رضایتمندی را در بین شهروندان ایجاد کرد.
ناصر گرزین ادامه داد: اما در حال حاضر برخی اتوبوس های فرسوده در ناوگان شهری در حال کار هستند که باید از رده خارج شوند. بنابراین پیشنهاد دارم همانند سال های گذشته اتوبوس های مجهز جدیدی را وارد ناوگان حمل و نقل درون شهری کنند.
وی با اشاره به ایجاد فضاهای سبز جدید در بلوارهای گرگان گفت: این فضاهای شبز به تازگی در برخی از خیابان ها و بلوارها ایجاد شده که کار بسیار خوبی بوده و فضای شهری را زیبا کرده است. بنابراین تقاضا دارم در بحث حفظ و نگهداری از این فضاها تلاش شده و برای گسترش آن نیز اقدامات لازم انجام شود. امیدوارم در آینده این گونه اتفاقات در شهر بیشتر رخ دهد چراکه زیبایی محیط مسئله ای است که همه به آن احتیاج دارند.
مسئول کمیته تحقیق و پژوهش شورا در این جلسه اظهار کرد: در منطقه ناهارخوران و محدوده پل سید مسعود حفاری هایی انجام شده که ترافیک سنگینی را به وجود آورده است.
مصطفی سبطی افزود: با توجه به فصل تابستان و حضور گردشگران در این منطقه از شهردار تقاضا دارم توضیح دهند که چرا حفاری ها در این زمان انجام شده است.
شهردار گرگان در پاسخ به این سوال گفت: حفاری در منطقه ناهارخوان به منظور گاز رسانی به روستای زیارت انجام می شود و این مسئله از سال گذشته در دستور کار قرار داشت، در سال گذشته در همین ایام شرکت گاز تصمیم به حفاری داشت که با رایزنی های انجام شده و به خاطر حضور بیشتر گردشگران و مسافران در این منطقه قرار شد حفاری در ماه های مهر و آبان انجام شود.
ابراهیم کریمی ادامه داد: اما شرکت گاز پس از برگزاری جلسات متعدد کار حفاری را آغاز نکرده و به امسال موکول کرده و در این ایام شروع به کار کرد. در حال حاضر لوله گذاری ها انجام شده اما تست لوله های گاز به صورت خاص انجام می شود و تا زمانی که تست های لازم انجام نشود اجازه پر کردن محل حفاری ها را نمی دهند، پس از انجام تست های لازم شهرداری سریعا برای پر کردن حفاری ها اقدام خواهد کرد.
تخصیص یک میلیارد تومان برای بهسازی اتوبوس ها
وی درباره تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی بیان کرد: به دلیل شرایط اقتصادی خاص کشور 2 سال است که دولت نتوانسته ناوگان جدید را خریداری کند. امسال بخشی از بودجه خرید ناوگان در حدود یک میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد که با این پول تنها می توان 2 اتوبوس خریداری کرد بنابراین تصمیم گرفتیم به جای اتوبوس شهری 14 دستگاه مینی بوس خریدری شود.
کریمی افزود: در حال حاضر شهرداری بخشی از هزینه های خرید که سهم شهرداری است را واریز کرده و به زودی مینی بوس ها را دریافت خواهد کرد. همچنین بازسازی و رنگ آمیزی اتوبوس های مدل پایین را در دستور کار خود قرار داده برای مهر ماه بتوانند خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کنند.
وی ادامه داد: اتوبوس هایی که قابلیت نصب کولر را دارند نیز به زودی تجهیز خواهند شد تا برای 6 ماهه دوم سال 93 قابل استفاده شوند.
صدور رای قطعی پلمب شهر بازی
شهردار گرگان درباره پرونده شهربازی گرگان نیز گفت: در زمینه استاندارد یا غیر استاندارد بودن وسایل بازی شهربازی نامه های ضد و نقیض به شهرداری رسیده اما شهرداری رای قطعی مبنی بر تخلیه و پلمب شهربازی را از دادگاه گرفته است.
ابراهیم کریمی خاطر نشان کرد: همچنین شهرداری برای پلمب شهربازی به نیروی انتظامی مراجعه اقداماتی را انجام داده است. طرف قرارداد متعهد شده تا قبل از مهر ماه محل شهربازی را تخلیه خواهد کرد بنابراین شهرداری پلمب شهربازی را متوقف کرده است.
وی ادامه داد: درباره پرونده کانون تبلیغاتی نقشینه نیز رایزنی های لازم با دادستان انجام و روزنه ای برای دریافت خسارات باز شده و درحال حاضر منتظر اطلاع از سوی دادستانی هستیم.
کریمی گفت: در بحث قرارداد مجموعه بهشت هیرکان نیز در 2 بند از قرارداد تناقض هایی وجود داشت که به زودی مشکلات حل خواهد شد.
برچسب ها: شهر بازی ، گرگان ، پلمپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.