مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: دو هزار و 913اثر در دو بخش فیلم و عکس به دبیرخانه جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان ارسال شده است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس حجت الاسلام حسین مرشدی افزود: با توجه به توانمندی انجمن‌های هنری در استان، مسئولیت برگزاری هشتمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت به انجمن سینمای جوان سپرده شده است.

وی هف از برگزاری این جشنواره را ترویج هنر، بیان نقش ریشه‌ای و دیرینه هنر بر زندگی و جامعه و همچنین نشان دادن هرمزگان به عنوان یک استان با بسترهای فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت : تجربه برگزاری این جشنواره در سالهای گذشته نشان داده که این جشنواره قایبلیت بین‌المللی شدن را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : ایجاد فضای رقابتی سالم باعث احیای توانمندی متخصصان حوزه‌های مختلف هنری می‌شود .

عسکری، رییس انجمن سینمای جوان استان هرمزگان نیز گفت: در این دوره تعداد افراد شرکت کننده در بخش عکس به دلیل تنوع موضوعی در جشنواره که درراستای جلوگیری از تکرار انجام شد ریزش داشت اما در بخش فیلم تعداد آثار نسبت به سال گذشته جهش خوبی داشته است.

عسکری افزود: در بخش عکس که با دو موضوع انسان و جامعه شهری و جشن های ایرانی برگزار می شود 220 نفر شرکت کردند که از این تعداد 112 نفر از استان هرمزگان و 108 نفر از سراسر کشور با دو هزارو 500 عکس شرکت کردند.

وی گفت: در بخش فیلم نیز 413 حلقه فیلم به دبیر خانه رسید که 18 حلقه آن در بخش استانی و 395 فیلم در بخش ملی بود که از این تعداد 9 حلقه در بخش استانی و 36 حلقه در بخش ملی به مرحله نهایی راه یافتند.

این جشنواره از امروزعصر به مدت سه روز با نمایش فیلم و افتتاح نمایشگاه عکس در ساعت 19 کار خود را آغاز می کند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.