رئيس كميته معدن كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس موضوع «جلوگيري از خام فروشي مواد معدني» را در دستور كار دارد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  «شاتا» ا، داريوش اسماعيلي با بيان اين مطلب اظهار داشت: «خام فروشي مواد معدني» از جمله مسائلي است كه مردم و به تبع آن نمايندگان مجلس را رنج مي دهد و تكميل زنجيره افزايش فرآوري مواد معدني نيز به عنوان مهمترين موضوع جهت جلوگيري از آن مطرح است.

وي ادامه داد: از جمله خواسته هاي مجلس از وزارت صنعت، معدن و تجارت اين است كه برنامه جلوگيري از خام فروشي مواد معدني را ارائه و عملياتي كند و مجلس در اين زمينه آماده همكاري كامل است.

رئيس كميته معدن كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در مذاكرات انجام شده با بخش خصوصي به ويژه توليد كنندگان و صادر كنندگان سنگ آهن نيز بحث فرآوري و تكميل زنجيره ارزش به طور جدي مورد تاكيد قرار گرفت.

وي افزود: در جلسات مذكور، اين موضوع نيز مطرح شد كه در صورت عدم توجه به اين بحث، با ممانعت صادرات مواجه خواهند شد.

اسماعيلي در عين حال خاطرنشان كرد: همواره معتقديم با اين مساله نبايد احساسي برخورد و به بهانه جلوگيري از خام فروشي، به قطع يكباره صادرات مواد خام اقدام كرد.
وي ادامه داد: اين دو موضوع (جلوگيري از صادرات مواد خام معدني و تكميل زنجيره فرآوري) بايد به موازات هم پيش رود و به تدريج از صادرات مواد خام كاسته و در مقابل، صادرات مواد فرآوري شده افزايش يابد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خام فروشی ، مجلس ، جلوگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار