اسرائيل از بي ثباتي کنوني در مصر نگران است بگونه اي که بنيامين نتانياهو از اعضاي کابينه خود خواسته در اين خصوص سکوت اختيار کرده و هيچ اظهار نظري نکنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس بيست و چهار، با وجود واکنش کشورهاي گوناگون به سرکوب خونين تظاهرات حاميان محمد مرسي در مصر، اسرائيل به اين حوادث واکنشي نشان نداده است.

کريستين برنو گزارشگر شبکه در تل آويو در مورد دلايل اين سکوت اسرائيل گفت اسرائيل به طور رسمي به اين حوادث واکنش نشان نداده است اما آشکارا از اوضاع مصر نگران است.

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل  عصر روز جمعه کابينه امنيتي خود را براي بررسي اوضاع امنيت مصر احضار کرد. اين نشست دو ساعت به طول انجاميد. 

اسرائيل هيچ گاه از اخوان المسلمين حمايت نکرده است و در مقابل با ارتش مصر و ژانرال السيسي وزير دفاع اين کشور رابطه نزديکي دارد. 

خبرنگار شبکه در مورد احتمال تغيير در روابط اسرائيل و ارتش مصر به علت حوادث اخير گفت در اين باره نگراني وجود ندارد. زيرا ارتش مصر و اسرائيل از سال ها پيش در حوزه مسائل امنيتي با يکديگر همکاري مي کنند. حتي حمله موشکي اسرائيل به سيناي از سوي ارتش مصر تاييد نشد. در واقع به نظر مي رسد اين عملياتي سازمان دهي شده با رضايت مصر بود. اسرائيل حتي به ارتش مصر اجازه داد نيروهاي بيشتري به سيناي اعزام کند. 

اسرائيل به شدت از اوضاع امنيتي در مصر نگران است. اسرائيل از مسلح شدن گروه هاي افراطي در سيناي و تهديد امنيت خود نگران است.
برچسب ها: مصر ، اسرائیل ، هراس ، تحولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار