مراسم توديع و معارفه وزراي سابق و جديد امور خارجه که روز گذشته برگزار شد، با حاشيه‌هايي همراه بود.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مراسم توديع و معارفه روز گذشته (شنبه 26 مردادماه) "علي‌اکبر صالحي" و "محمدجواد ظريف"وزير امور خارجه جديد در تالار آئينه اين وزارت‌خانه برگزار شد.


 


**
پيش از آغاز مراسم، خبرنگاران خبرگزاري‌هاي مختلف در لابي اين وزارتخانه چشم به در دوخته بودند تا ورود "حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني" رئيس جمهور دولت تدبير و اميد را که قرار بود دستان وزير سابق را در دستان ديپلمات کهنه‌کار اين وزارتخانه بگذارد از نزديک پوشش خبري دهند.

 **خبرنگاران لحظه به لحظه "پاپي" مسئولين حراست مي‌شدند و ورود رئيس‌جمهوري را پيگيري مي‌کردند؛ در اين ميان، سبدها و دسته‌گل‌هاي زيبايي به لابي وزارت امور خارجه ارسال مي‌شد که نشان از قرار گرفتن آنها در دفتر سکان‌دار جديد دستگاه ديپلماسي داشتند.
 
**برخي از اين سبدهاي گل با پيام‌هاي خوش‌آمدگويي همراه بودند، که زيبايي و عطر خوش آنها تمام خبرنگاران را روحي ديگر بخشيد.





**آمدن سبدهاي گل از يک سو و آمدن رئيس‌جمهور به اين نهاد از سوي ديگر حال و هواي خوش‌ ديگري به اين وزارت‌خانه بخشيد.

 
**عقربه‌هاي ساعت به سرعت يکديگر را دنبال مي‌کردند و لحظات به پيش مي‌رفت اما انگار قرار نبود خبرنگاران منتظر در لابي را از انتظار بيرون آورند؛ تا اينکه يکي از مسئولين حراست وزارت خارجه اعلام کرد آقاي دکتر روحاني وارد تالار آئينه شدند.

در اين بين ناگهان درب ديگر لابي گشوده و خبرنگاران سراپا خشنود دولت، با هياهويي شعف‌برانگيز از گيت ورودي به ساختمان وزارت خارجه وارد شدند.
 


خبرنگاران باقي مانده در لابي با چشمانشان آنها را دنبال مي‌کردند تا اينکه بعد از چند دقيقه تاخير اعلام کردند مي‌توانيد به تالار آئينه برويد.
 
**خبرنگاران باشگاه خبرنگاران با سرعتي در حد مسابقات دو ماراتن گوي سبقت را از رقباي خود از ديگر خبرگزاري‌ها گرفته و به سمت تالار آئينه شتافتند.


 


**نزديک تالار آئينه مي‌شويم، سکوتي آنجا را فراگرفته است، تنها صدايي که به گوش مي‌رسد صداي رئيس‌جمهور دولت تدبير و اميد است.

 
رئيس جمهور دولت تدبير و اميد باز هم از توجه ويژه به خواسته‌هاي ملت شريف ايران سخن مي‌گفت، از جايگاه فعلي و تجربه گرانبهاي مسئولين که امانت مردم نزد آنها بود سخن مي‌گفت.
 
رئيس جمهور دولت تدبير و اميد مي‌گفت: "عنوان‌هاي حقوقي به ما تعلق ندارند، ما مالک اين عناوين نيستيم، چراکه تمام اينها اعطاي ملت به ماست."

براي مشاهده کامل متن سخنراني "دکتر روحاني" اينجا را کليک کنيد. 
 
 ** زماني که رئيس‌جمهور دولت تدبير و اميد در حال سخنراني بود، ناگهان خبرنگار باشگاه خبرنگاران قلم خود را زمين گذاشت و آغازگر تشويق دکتر روحاني در تالار آئينه شد که به دنبال آن ديگر حضار نيز در تائيد سخنان رئيس‌جمهور محترم اين تشويق را ادامه دادند.

**حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر روحاني با همان روي گشاده و متبسم در ميان سخنراني خود مزاحي با وزير خارجه سابق کرد که مورد توجه تمام خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار گرفت.
 
پس از سخنراني رئيس‌جمهور، سکاندار جديد دستگاه ديپلماسي به ايراد سخنراني پرداخت.
 
براي مشاهده متن کامل اين سخنراني اينجا کليک کنيد.
 
**خبرنگاران در شلوغي مراسم گردن راست مي‌کردند که ببينند چه هديه‌اي پيشکش وزير سابق مي‌شود، که رئيس‌جمهور کشورمان با اهداي يک لوح و قاليچه از علي‌اکبر صالحي تقدير و تشکر کرد.


 


**تمام رفقاي قديمي جمعشان جمع بود، ظريف هم مي‌گفت اين اولين بار است در چنين مراسمي همه معاونين، مديران کل و رفقاي قديمي دور هم جمع هستند.






مراسم رسمي که تمام شد ولوله‌اي در تالار آئينه برپا شد، گويي اين خانواده دستگاه ديپلماسي سالهاست يکديگر را نديده‌اند.


چشمانمان چهره‌هاي نام آشنايي در عرصه سياست داخلي و خارجي را رصد مي‌کرد؛ از سفير و وزير سابق گرفته تا کارشناس پاي ثابت باشگاه خبرنگاران، همان آقاي قديري‌ابيانه خودمان، سفير سابق ايران در مکزيک!

**سرمان را چرخانديم ديديم کنارمان سخنگوي اصالتا اصفهاني دستگاه ديپلماسي با همان چهره خندان هميشگي ايستاده است؛ پرسيديم سخنگو عوض نشد؟ خنديد و گفت: من هنوز سخنگو هستم!
 
ازدحام جمعيت به قدري زياد بود که خودمان را با تلاش فراوان به سالن دوم تالار آئينه رسانديم، سر چرخانديم ديديم پشت سرمان سکاندار اسبق سياست خارجي کمال خرازي در حال خروج از تالار است.
 
دوستان قديمي با وزير خارجه دولت اصلاحات معانقه‌ (ديده‌بوسي) کردند که ناگهان خرازي به خودش آمد اما ديگر نمي‌توانست از جمع خبرنگاران رها شود.





براي مشاهده متن کامل متن اين خبر اينجا کليلک کنيد.
 
**در اين مراسم برخي وکلاي ملت نيز حضور داشتند که  شم خبرنگاري‌مان به سمت نماينده شيراز روانه شد، آقاي "سيد احمدرضا دستغيب" نائب رئيس کميسيون امنيت ملي  مجلس در خصوص برنامه‌ها سياست خارجي در دولت تدبير و اميد اظهار اميدواري کرد.
 
براي مشاهده متن کامل اين خبر اينجا کليک کنيد.
 
**ديگر محمدجواد ظريف رئيس دستگاه ديپلماسي‌  کشورمان را نمي‌ديديم، دوستان و همراهان، وي را تا اتاق کارش همراهي کردند.
 
**در بحبوحه اين گفتگوهاي صميمي و دوستانه سخنگوي سابق دستگاه ديپلماسي در پي پيگيري‌هاي خبرنگاران نسبت به وضعيت جسمي خود مي‌گفت: با غذاهاي سفارشي حاج خانم 3-4 کيلو اضافه وزن پيدا کردم؛ الحمدلله که سخنگوي سابقمان در سلامت هستند.
 
**نگاه تيزمان فردي را شکار کرد که با سرعت به سمت پله‌هاي خروجي در حرکت و گويي هدفش تنها رسيدن به سازمان ملل براي پيگيري برنامه هسته‌اي بود، اين چهره محمد خزاعي نماينده ايران در سازمان ملل بود.
 
آقاي خزاعي با تواضعي هميشگي به درخواست ما پاسخ گفت و چند دقيقه‌اي را با ما گفتگو کرد.
 
 براي مشاهده متن کامل متن اين خبر اينجا کليلک کنيد.

**پس از اين گفتگو نگاهي به اطراف انداختيم، تالار آئينه و سالن‌هاي اطراف خلوت شده بود، آقاي عراقچي را ديديم که به سمت اتاقش مي‌رفت، آقاي مهمان‌‌پرست هم از سويي ديگر، تنها براي لحظه‌اي وزير امور خارجه کشورمان را ديديم که با چند نفر ديگر روانه اتاق کارش شد، مي‌رفت تا کمر همت براي پيشبرد اهداف والاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه ديپلماسي را ببندد و بار ديگر با نويد خبرهاي خوش با ما اصحاب رسانه به گفتگو بنشيند.





ما خبرنگاران براي جناب آقاي محمدجواد ظريف سکاندار جديد دستگاه ديپلماسي و همکاران وي در وزارت امور خارجه آرزوي سلامتي و موفقيت روزافزون مي‌کنيم.
 

زنده باد ايران و ايراني.

گزارش از فاطمه نوروزي چگيني و فائزه علي‌حسيني

انتهاي پيام/
برچسب ها: حاشیه ، مراسم ، تودیع ، معارفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار