سخنگوی هیئت داوران بخش هنرهای آوایی سی و یکمین جشنواره هنری دانش‌آموزان کشور گفت: این جشنواره از زیرساخت‌های هنری کشور محسوب می‌شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دکتر حمید عسگری در مراسم پایانی جشنواره هنری دانش آموزان کشور  در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور تصریح کرد: با توجه به فقر منابع آموزشی، کمبود آثار مناسب در زمینه سرود توصیه می‌شود دوره‌های متعدد آموزشی برگزار و آثار متنوع تولید تا راه اعتلای هنر آوایی هموار شود.

وی اظهار کرد: باید به هارمونی آثار و فرم توجه بیشتر شود و اصالت با اجرای آوازی دانش‌آموزان است و باید به هنرمندان تک‌نواز و تک‌خوان توجه شود تا زمینه مناسبی برای هنر فاخر موسیقی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: موسیقی محلی سرچشمه فرهنگی اقوام است که حفظ آن وظیفه موسیقی‌دانان  دلسوز است.

عسگری اطلاع داد: تولید مجموعه آوای مهر از سوی آموزش و پرورش با کمک مرکز موسیقی  حوزه هنری به اتمام رسید که به‌زودی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

همچنین نماینده هیئت داوران بخش هنرهای تجسمی سی و یکمین جشنواره هنری دانش‌آموزان سراسر کشور گفت: این جشنواره‌ها عرصه‌ای کم نظیر برای هنرمندی دانش‌آموزانی است که دل در گرو پویایی هنر اسلامی دارند.

علی‌رضا کیوانلو افزود: در این دوره دو هزار و 13 اثر از دانش‌آموزان برگزیده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با بیش از  هزار ساعت داوری تخصصی، افراد برگزیده معرفی شدند.

وی اعضای هیئت داوران بخش هنرهای تجسمی جشنواره را  دکتر عین‌الدین صادقی، دکتر مسلم سقا، دکتر بهنیار، ناصر خردی، علی سلطان‌علی و علی‌رضا کیوانلو اعلام کرد.

کیوانلو با اشاره به انتخاب 242 اثر برگزیده، تاکید کرد: رشد قابل توجه تعداد دانش‌آموزان هنرمند شرکت‌کننده در این جشنواره ستودنی است./ع

 


برچسب ها: جشنواره ، هنری ، دانش ، آموزان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.