تولید محصولات سالم و عاری از بقایا ،حاصلخیزی بالای خاک، کاهش انرژی در هنگام تولید ،حفظ و ارتقاء محصول از اهداف اصلی توسعه کشاورزی ارگانیک است.

داوود یارمحمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت کشاورزی ارگانیک گفت: کشاورزی ارگانیک شرایط مناسبی را برای به حداقل رساندن مصرف انرژی و منابع غیرتجدیدپذیر مهیّا می سازد.

وی گفت : با توجه به شرایط تولید محصولات کشاورزی ارگانیک، امنیت اقتصادی وامنیت غذایی در واحدهای تولیدی محصولات ارگانیک برقرار خواهد بود.

این کارشناس کشاورزی با اشاره ای به پایداری اقتصاد در واحدهای تولیدی محصولات ارگانیک اظهار داشت : با در نظرگرفتن ارزش افزوده تولیدات، پایداری اقتصادی در این واحدها ملموس است.

یار محمدی تآکید کرد : تولید محصولات سالم و عاری از بقایا ،حاصلخیزی بالای خاک، کاهش انرژی در هنگام تولید ،حفظ و ارتقاء آن از اهداف اصلی توسعه کشاورزی ارگانیک است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که در تولیدات ارگانیک افزودنی ها و مواد اولیه مضر در صنایع غذایی از جانب فعّالان در این نوع کشاورزی منع شده است این سطح از تولید در راستای مدیریت می تواند صرفه اقتصادی بهینه را در پی داشته باشد .

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار