در صورتیکه بیماری آلزایمر به موقع تشخیص داده نشود 5 سال ابتلا به معلولیت ها را به تاخیر انداخته و فرد مبتلا به آلزایمر نیز تا 20 سال می تواند زنده بماند.

معصومه صالحی، رئیس انجمن آلزایمر ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر را راهکار موثر در پیشگیری از ابتلا به بیمار به معلولیت ناشی از بیماری آلزایمر دانست و افزود: تشخیص بیماری آلزایمر در دوره NCI ( مرحله شروع بیماری) می تواند تا 5 سال ابتلا به معلولیت های ناشی از ابتلا به بیماری آلزایمر را به تاخیر بیاندازد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیماری آلزایمر به تدریج بیمار را از بین میبرد خاطر نشان کرد: هر فرد مبتلا به آلزایمر بعد از تشخیص بیماری می تواند با کمک روش های کنترل این بیماری بین 3 تا 20سال زنده بماند و به غیر از مشکل کاهش حافظه از ابتلا به مشکلات جسمانی ناشی از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری کند.

صالحی یاد آور شد: حرکت های ملایم ورزشی با کمک مراقبین به ویژه پیاده روی در کنار بکار گیری      روشهایی برای فعال نگه داشتن مغز از جمله نقاشی کردن ، شعر خواندن و .... موجب به تاخیر افتادن ابتلا به معلولیت جسمانی فرد مبتلا به آلزایمر می شود./ح

برچسب ها: آلزایمر ، مغز ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار