مجری طرح احداث خطوط لوله اصلی و چندراهه‌ها شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از پیشرفت 70 درصدی پروژه احداث خط لوله انتقال نفت اهواز به پالایشگاه آبادان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ ناصر خزرج اظهارداشت: این خط لوله 26 اینچ قطر دارد و از واحد بهره‌برداری نفت شماره 4 اهواز تا بهمن‌شیر شمالی در ورودی شهر آبادان به طول 131 کیلومتر احداث می‌شود.

وی گفت: هدف از اجرای این پروژه دستیابی به ظرفیت مورد نیاز در سیستم انتقال نفت و افزایش ضریب اطمینان در عملیات انتقال و استمرار ارسال نفت خام به پالایشگاه آبادان است.

خزرج برآورد مصوب پروژه احداث این خط لوله را حدود 950 میلیارد ریال عنوان‌کرد و افزود: عبور خط لوله از موانع طبیعی مانند رودخانه‌ها و موانع مصنوعی نظیر جاده‌ها، تأسیسات ارتباطی و مناطق مسکونی بر طولانی شدن زمان اجرای این پروژه تأثیر قابل توجهی داشته است.

مجری طرح احداث خطوط لوله اصلی و چندراهه‌ها شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خاطرنشان‌کرد: وجود چهار رودخانه بزرگ و متوسط شامل مالح، بحره، مارد و سلمانه و همچنین پل بزرگ 50 دهانه پتروشیمی از موانع موجود در اجرای پروژه است که براساس مطالعات و هماهنگی ها انجام شده برای عبور از این موانع روش حفاری جهت دار افقی در پروژه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که عملیات اجرایی این پروژه با شرح کار و پیمانکار جدید در حال انجام است اظهار امیدواری کرد: این پروژه تا سال آینده تکمیل و به طور کامل راه اندازی شود./ب
برچسب ها: پیشرفت ، پروژه ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.