فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: به زودی ملاقات مرزی مرزبان درجه یک هنگ مرزی ارومیه با همتای ترکیه‌ای خود در خاک ترکیه و یا جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

شهروز رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: مرزهای هر کشور تعیین‌کننده حدود و ثغور حاکمیت آن کشور است و به تبع آن هر قدر کنترل مرزها بیشتر باشد، حاکمیت، قدرت بیشتری بر آن مرزها دارد.

وی با بیان اینکه قدرت بالای حاکمیت در کنترل مرزها مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: هنگ مرزی ارومیه با دو کشور عراق و ترکیه 160 کیلومتر مرز مشترک دارد.

رحمانی به هم‌مرز بودن هنگ مرزی ارومیه با دو استان وان و حکاری ترکیه اشاره کرد و ابراز داشت: این هنگ با کشور عراق 15 کیلومتر مرز مشترک دارد.

فرمانده هنگ مرزی ارومیه افزود: پنج ماه نخست سال جاری، چهار مورد ملاقات مرزی توسط مرزبانان درجه دو ایران با مرزبانان ترکیه به منظور بررسی مسائل و مشکلات مرزی انجام شده است.

وی با اشاره به مکاتبات انجام شده برای ملاقات مرزبانان درجه یک کشورهای هم‌مرز، تصریح کرد: به زودی ملاقات مرزی مرزبان درجه یک هنگ مرزی ارومیه با همتای ترکیه‌ای خود در خاک ترکیه و یا جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: مرزهای کشور توسط مرزبانان با حضور شبانه‌روزی در پاسگاه‌ها و برجک‌ها کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: هنگ مرزی ارومیه به منظور تقویت کنترل مرز با استفاده از دوربین‌های حرارتی، دوربین‌های دید در شب و روز، فلس کشی، چیدن نیوجرسی و حفر کانال گام‌های اساسی برداشته است و با ایجاد امنیت پایدار در منطقه، امنیت را به درون کشور سوق داده است./ب

برچسب ها: ارومیه ، هنگ مرزی ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۵
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی حافظان این مرز و بوم..مردم مرزی ارومیه به دلیل وضع معیشتی و اسف بار خود مجبور به رد شدن از مرز و با جان خود بازی میکنند ولی هیچ کس حاضر به گوش دادن به درد دل مردم نیست