مدير‌عامل سازمان زيبا‌‍سازي شهرداري کرج گفت: تعيين نماد شهري خاص براي کرج امري مهم در جهت معرفي شهر و شاخص‌هاي فرهنگ آداب و سنن ساکنان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، حسين صدرايي با بيان اين مطلب اظهار داشت: تعيين هويتي که با شاخص‌هاي کلانشهر کرج بيشترين‌ ‌هماهنگي و تطابق را داشته باشد امري مهم است که از سوي دستگاه‌هاي متولي از جمله سازمان زيبا‌سازي به جد دنبال مي‌شود.
وي با بيان اينکه وجود نمادي که نمايانگر هويت شهري است در ورودي شهر امري لازم است عنوان کرد: ورودي شهر به عنوان يک فضاي‌ جمعي‌ در عين‌ پويايي و انعطاف‌پذيري حس گذر از محيط خارج به داخل شهر و بالعکس را در فرد منعکس مي‌سازد.
صدرايي با تاکيد بر اينکه هويت شهري بايد قابليت ادراک براي ناظرين را داشته باشد بيان کرد: انتخاب نماد و هويت براي شهر بايد در اذهان عمومي ماندگار بوده و همچنين در تقويت هويت شهر نيز ايفاي نقش کند.
اين مسئول با اشاره به ويژگي‌هاي شاخص کرج و شکل‌گيري اين کلانشهر در دامنه رشته‌کوه‌هاي البرز خاطرنشان کرد: کرج به لحاظ داشتن موقعيت طبيعي مناظر ويژه و موقعيت استراتژيک آن به لحاظ قرارگيري در مسير چند جاده مهم کشور به جد نياز به تعريف نماد شهري براي شناساندن هر چه بهتر اين شهر افراد دارد.

برچسب ها: معرفی ، شهر ، کرج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.