خبرنگار شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي از حمله به سه خبرنگار ايتاليايي در قاهره خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره، دو گروه از طرفداران مرسي از مسجد الفتح خارج شدند. تعدادي از زنان و مردان داخل مسجد نيز براي آنکه هدف حمله تظاهر کنندگان قرار نگيرند تحت حفاظت نيروهاي امنيتي از مسجد خارج شدند. 

پليس همچنين يکي دو نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.

با وجود ناآرامي ها، خودروها به راحتي از منطقه تردد مي کنند. براي مدتي اوضاع به حال عادي بازگشت و بعد از چند دقيقه دومين گروه که اکثر آنها را زنان تشکيل مي دادند نيز از مسجد خارج شدند. آنها همچنين جسد زني را که بر اثر ازدحام جمعيت و استنشاق گاز اشک آور کشته شده بود از مسجد خارج کردند. 

هنوز تعدادي از مردم در مسجد به سر مي برند. افرادي که داخل مسجد هستند اگر نظاميان بتوانند آنها را به يک منطقه نظامي منتقل کنند ، مي توانند از مسجد خارج شوند که در اين صورت از آنها بازجويي خواهد شد. چون افرادي که در مسجد پناه گرفتند بعد از ظهر جمعه به دو مرکز پليس حمله کردند و دفتر يک شرکت ساختمان سازي در اطراف ميدان رامسس قاهره را به آتش کشيدند. 

اين درحالي است که تظاهر کنندگان حاضر نشدند از مسجد خارج شوند و تحت بازجويي پليس قرار گيرند. 

آنها گفتند اگر هم قرار است تحت بازجويي قرار گيرند ، بايد اين کار در مسجد صورت گيرد. 

وي درباره افرادي که در خارج از مسجد به سر مي برند گفت اين منطقه يکي از مناطق شلوغ و پرتردد قاهره به شمار  مي آيد و اکنون در محاصره نظاميان و سربازاني است که با تانک وارد منطقه شدند.

افرادي که در برابر مسجد تجمع کردند عليه محمد مرسي و باراک اوباما، شعارهايي سر دادند و فضاي وحشتناکي بر منطقه حاکم است.

در اين منطقه به سه خبرنگار ايتاليايي حمله شد و هر کسي که به خبرنگار خارجي شباهت دارد ممکن است هدف حمله قرار گيرد. 

درحال حاضر نيروهاي امنيتي از ورود تظاهر کنندگاني که در برابر مسجد تجمع کردند جلوگيري مي کنند و کساني که در مسجد به سر مي برند هم از مردمي که در برابر مسجد تجمع کرده اند و هم از برخورد احتمالي نيروهاي نظامي با آنها نگرانند. 

بعيد است ناآرامي هاي فعلي بدون ميانجيگري نظاميان و بدون خشونت پايان يابد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار