شبکه تلويزيوني الجزيره در خبري فوري به نقل از سخنگوي کابينه مصر اعلام کرد نخست وزير اين کشور (الببلاوي) پيشنهاد انحلال گروه اخوان المسلمين را مطرح کرده و اين پيشنهاد در دولت مصر در دست بررسي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين سخنگو همچنين گفت پليس و نيروهاي ارتش مصر در برخورد با اعضاي اخوان المسلمين حداکثر خويشتنداري را به خرج داده اند.

شريف شوکي سخنگوي کابينه موقت مصر به خبرنگاران گفت اين پيشنهاد در حال بررسي است.شوکي در کنفرانسي تلويزيوني گفت حازم الببلاوي نخست وزير اين کشور اين پيشنهاد را به وزير امور اجتماعي مصر ارائه کرده تا چارچوب قانوني براي اجراي اين تصميم را بررسي کند.

وي افزود اين پيشنهاد در حال حاضر در دولت در دست بررسي است.اين مسئله بعد از درگيريهاي ديشب بين طرفداران محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر و نيروهاي امنيتي اين کشور مطرح مي شود. در اين درگيريها دست‌کم 173 نفر کشته و 1330 نفر نيز در سراسر اين کشور زخمي شدند.

از آنجا که شبکه هاي تلويزيوني، تصاوير معترضان حامي مرسي را که با سلاح در اين تظاهرات شرکت کرده بودند، پخش کرد، دولت اين کشور اخيرا اعضاي گروه اخوان المسلمين را تروريست معرفي کرده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار