بارندگی های هفته گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان علاوه بر تخریب بسیاری از اراضی کشاورزی و زیر ساخت های شهری و روستایی موجب خسارت زدن به بیش از 3 هزار واحد مسکونی و کشته شدن 7 نفر از مردم استان شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، با وجود اینکه هنوز زخم خسارات ناشی از زلزله سراوان بر تن زیر ساخت های شهرهای خاش و سراوان بهبود نیافته جاری شدن سیل و از بین رفتن محصولات کشاورزی و تلف شدن بیش از 2هزار دام در این منطقه زخمی تازه بر تن مردم و اقتصاد استان گذاشت و آرامش مردم رنجدیده استان را باری دیگر بر هم زد.

3 هزار واحد مسکونی نیاز به بازسازی دارد

مدیر کل بنیاد انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بین اینکه بیشترین خسارت وارده در شهرستان های مهرستان، سراوان و سیب سوران وارد شده است گفت: تعداد 3 هزار واحد مسکونی در استان آسیب دیده است که در حال حاضر غیر قابل استفاده بوده و نیاز به بازسازی دارد.

عبدالرضا مرادزاده اظهار داشت: از این تعداد 550 واحد خسارت دیده در مناطق شهری قرار دارد که نیاز به بازسازی اساسی دارد.

وی گفت: در همین رابطه اختصاص مبلغ 150 میلیون ریال به ازای بازسازی هر واحد آسیب دیده با نرخ سود 4 الی 5 درصد به دولت پیشنهاد شده است و در این راستا خواسته شده تا در صورت امکان حداقل مبلغ 2 الی 3 میلیون تومان به صورت بلاعوض به هر واحد مسکونی تسهیلات اعطا شود.

وی با بیان اینکه این طرح پیشنهادی نیاز به مصوبه هیئت وزیران دارد گفت: در حال حاضر تنها راه برای کمک به مردم آسیب دیده اعطای تسهیلات از محل طرح تسهیلات ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است که در این راستا مبلغ 120 میلیون ریال برای بهسازی و نوسازی بافت روستایی قابل پرداخت است./ع

برچسب ها: بازسازی ، واحدهای ، مسکونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.