هشتمین همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران از سیزدهم تا پانزدهم شهریورماه 1392 در دانشگاه زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران زنجان ،هشتمین همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران از سیزدهم تا پانزدهم شهریورماه 1392 در دانشگاه زنجان با اهداف: آشنايي با پژوهش­ های جديد درگستره زبان و ادب فارسي؛ گفتگو و تبادل نظر شركت‌ كنندگان در عرصه‌ هاي پژوهشي زبان و ادب فارسي؛ ترغیب پژوهش ­گران جوان به گسترش و ژرف­ اندیشی در پژوهش­ های علمي و توجه به زبان فارسي به­ عنوان يكي از مؤلفه‌ هاي مهم وحدت ملي و يكپارچگي ايران، برگزار خواهد شد.

  این همایش که از بزرگ ترین گردهمایی ‌های ادبی کشور است، در دوره‌ های پیشین به ترتیب در دانشگاه اصفهان، دانشگاه فردوسی، بنیاد ایران شناسی، دانشگاه تبریز، دانشگاه یزد، دانشگاه مازندران و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده است.

 دبیر علمی و اجرایی این همایش به ترتیب، دکتر امیر مؤمنی هزاوه، رئیس دانشکده علوم انسانی و دکتر جمیله اخیانی، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه زنجان و اعضای شورای علمی آن، تنی چند از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسیِ دانشگاه‌ ها و مراکز علمیِ معتبرِ کشور هستند.

برگزارکنندگان این همایش از همه استادان، دانشجویان و محققان در زمینه زبان و ادبیات فارسی، دعوت می‌ کنند یافته ‌های علمی و پژوهشی خود را از طریق پست الکترونیک و مطابق با تقویم همایش به دبیرخانه همایش ارسال کنند. بدیهی است مقالات باید دربردارنده دستاوردهاي تازه علمي بوده، قبلاً در همایش يا نشريه‌ اي ارائه نشده باشد.

مقالات پذیرفته شده پس از برگزاری همایش، در قالب مجموعه مقالات همایش، چاپ و در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

  علاوه بر آن، مقالات برگزیده بسته به موضوع، در مجلات علمی- پژوهشی متن پژوهی ادبی، گوهر گویا، فنون ادبی، جستارهای ادبی، مطالعات ادبیات کودک، کهن نامه ادب پارسی و ادبیات معاصر چاپ خواهد شد.

در کنار این همایش، نشست تخصصی سردبیران مجلات علمی– پژوهشی رشته زبان و ادبیات فارسی و کارگاه­ های تخصصی با تأکید بر به‌ کارگیری امکانات رایانه ‌ای در فعالیت‌ های ادبی نیز تشکیل و به سه رساله برتر دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی جایزه اهدا خواهد شد./ب

 

برچسب ها: برگزاری ، همایش ، زبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.