صالحي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران‌:

"ظريف" زينتي براي وزارت خارجه است / 50 ساختمان در خارج از كشور خريداري كرديم

وزير سابق امور خارجه گفت: بحث شايسته‌سالاري در مملكت ما به خوبي جا افتاده و يكي از نمونه‌هاي اين شايسته‌سالاري انتصاب ظريف به سمت وزارت خارجه ايران است چرا كه وي، زينتي براي اين وزارتخانه هستند و يقين دارم همكارانم در وزارت امور خارجه بسيار خوشحال هستند كه عزيزي از همين وزارتخانه سكاندار هدايت آن شده است.

علي‌اكبر صالحي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران درباره احساس خود از ترك وزارت امور خارجه گفت: احساس بسيار خوبي است چرا كه اين نمايشي از دموكراسي و مردم‌سالاري در كشورماست و اين پست‌ها براي هيچ كس دائمي نيست و اگر قرار بود دائمي باشد هيچ وقت به ما نمي‌رسيد به همين خاطر احساس بسيار خوبي است.  
 
وي تصريح كرد: اين تعويض‌ها، رفت و آمدها و تغييرها نفس تازه‌اي مي‌دمد و روح، نشاط و فكر جديدي را به وجود مي‌آورد و اگر تغيير همواره با تفكر همراه باشد، امر بسيار ميموني را رقم مي‌زند.  
 
وزير سابق خارجه كشورمان اظهار داشت: اين تغييرات سبب حركت، اعتلا، نوآوري و ابتكار مي‌شود و اينكه جايگزين بنده عزيزي از ديپلمات‌هاي متبهر و با‌تجربه، با‌سابقه طولاني در وزارت خارجه است.  
 
وي ادامه داد: بحث شايسته‌سالاري در مملكت ما به خوبي جا افتاده و يكي از نمونه‌هاي اين شايسته‌سالاري انتصاب ظريف به سمت وزارت خارجه ايران است چرا كه وي زينتي براي اين وزارتخانه هستند و يقين دارم همكارانم در وزارت امور خارجه بسيار خوشحال هستند كه عزيزي از همين وزارتخانه سكاندار هدايت آن شده است.  
 
رئيس جديد سازمان انرژي اتمي درباره كارهاي باقي مانده در وزارت خارجه اظهار ‌داشت: كارهايي در ابعاد مختلف را شروع كرديم كه بعضي از آن‌ها به سرانجام نرسيده اما به لطف الهي آن مقداري كه در توانمان بود را در قريب اين سه سال انجام داديم.
 
وي ادامه داد: اقدامات خوبي در سازمان‌دهي جديد چارت تشكيلاتي وزارت خارجه انجام شده كه خريداري ساختمان‌هاي خارج از كشور براي اولين بار در وزارت خارجه علي‌رغم مشكلات مالي كه با آن روبه رو بوديم انجام شد و طي آن 45 تا 50 ساختمان در خارج از كشور خريداري شده كه از بار سنگين اجاره ساختمان‌ها بكاهيم.  
 
صالحي تصريح كرد: در اين سه سال توانستيم تعدادي از عزيزان ايراني مثل دكتر عطارودي و آقاي فرهادي و 48 نفري كه در سوريه ربوده شده بودند كه در چنگ استكبار جهاني بودند را آزاد كنيم و علاوه بر آن قريب به 700 نفر زنداني را از زندانِ‌هاي كشورهاي حوزه خليج فارس و آسياي شرقي آزاد كرديم.  
 
وزير سابق امور خارجه اظهار داشت: در مجموع توانستيم خدمات‌رساني به هموطنان خارج از كشور را تا جايي كه امكانش بود انجام دهيم و توانستيم از آثار سلبي تحريم‌ تا جايي كه امكان بود بكاهيم.  
 
رئيس جديد سازمان انرژي اتمي درباره اتفاقات رخ داده در زمان مديريتش در وزارت خارجه خاطرنشان كرد: آمدن من به اين وزارتخانه با تحولات منطقه‌اي كه از تونس آغاز شد، همراه بود البته علاوه بر آن با اقدامات به قول مستكبران فلج‌كننده در رابطه با تحريم هم روبه رو شد.  
 
وي ادامه داد: زماني كه به وزارت خارجه آمدم، مهم‌ترين مسئله پرونده هسته‌اي بود اما وقتي كه ما آمديم اين پرونده به يكي از پيش پا افتاده‌ترين پرونده‌ها تبديل شد اما به لطف الهي توانستيم اين مسائل را مديريت كنيم.  
 
صالحي تصريح كرد: الان كه از وزارت خارجه مي‌روم خوشحالم از آن چه كه در توانم بود استفاده كردم و هم‌اكنون وجدانم در آرامش است.  
 
وزير سابق امور خارجه درباره احساسش از بازگشت به سازمان انرژي اتمي گفت: من 40 تا 50 سال از عمرم را در اين زمينه صرف كرده‌ام و اميدوارم باقي عمر خود را اگر توفيقي باشد بر توفيقات سازمان انرژي اتمي كه مرهون همت جوانان و مديران اين كشور چه در قبل و بعد از انقلاب بوده بيافزاييم.  
 
صالحي در پايان خاطر‌نشان كرد: قبل از انقلاب دكتر اعتماد و بعد از انقلاب آقايان سحابي، امراللهي و ديگران مسئوليت اين سازمان را برعهده داشتند كه به همگي آن‌ها دست‌مريزاد مي‌گويم و تلاش مي‌كنم ارثي كه به ما مي‌رسد همان گونه كه هست به مدير بعدي تحويل دهيم.  
انتهاي پيام/
برچسب ها: سازمان ، انرژی ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار