مدیرفرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان گفت: پروازهای انجام شده در بهار امسال به دلیل وجود گرد وغبار با 120 هزار دقیقه تاخیر همراه بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ محمد رضا رضایی افزود: در سه ماهه نخست امسال بیش از 770 پرواز به صورت نشست و برخاست از باند فرودگاه آبادان انجام شد که در مجموع با 120 هزار دقیقه تاخیر همراه بوده است.

وی اظهار کرد: به طور میانگین سهم هر پرواز از مجموع تاخیرهای پروازی، زمانی معادل با 16 دقیقه است.

رضایی با اشاره به تاثیر منفی بسیار بالای پدیده گرد وغبار در روند اجرای عملیاتهای پروازی تصریح کرد: طبق آمار ثبت‌شده بیش از 80 درصد تاخیرات پروازی به دلیل دید کم خلبان که متاثر از بروز پدیده گرد و غبار بود رخ داده است.

مدیر فروگاه بین‌المللی آیت الله جمی آبادان یادآور شد: بهار امسال بیش از 750 هزار مسافر به فرودگاه آبادان وارد و یا از آن خارج شده‌اند که سهم هر مسافر از مجموع کل تاخیرهای پروازی در این مدت، 6 دقیقه محاسبه شده است.

رضایی با بیان اینکه نصب سیستم فروداتوماتیک(ILS) بهترین راهکار رفع این مشکل است، گفت: مقدمات خرید این دستگاه با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه های کشور انجام شده است.

به گفته وی با نصب این دستگاه میزان تاخیرهای ناشی از کاهش دید به حداقل ممکن خواهد رسید.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پروژه تصفیه خانه فاضلاب فرودگاه آبادان در مرحله آزمایش قرار دارد، افزود: فرسودگی، سیل زدگی و نشت فاضلاب موجب نداشتن کارایی مفید و بهینه تصفیه خانه قدیم فرودگاه شده بود که برای بهینه سازی آن اقداماتی انجام شد.

وی اظهار کرد: پروژه یاد شده از تیرماه 88 و با هدف جمع آوری و تصفیه کل فاضلاب سطح فرودگاه و منازل سازمانی آغاز شد و در زمان حاضر در مرحله آزمایش و تست قرار دارد.

به گفته رضایی، پروژه تصفیه خانه فاضلاب فرودگاه علاوه بر جمع آوری کل فاضلاب سطح فرودگاه ، فاضلاب جمع آوری شده را تصفیه و به کود مایع تبدیل می کند که البته انجام این کار در مرحله تکمیلی طرح و در صورت ایجاد اقدامات زیربنایی میسر می شود.

وی گفت: کود مایع تهیه شده می تواند در آبیاری و احیای فضای سبز که با مسئله کم آبی مواجه هستیم، نقش مهمی را ایفا کند.

رضایی اعتبارات این پروژه را از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور 14 میلیارد ریال عنوان کرد./ع
برچسب ها: گردوغبار ، تاخیر ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.