معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از ابلاغ بودجه اختصاص یافته به اجرای طرح ها و مطالعات محلی در سال 92 خبر داد.

 " رضا فاتح " درگفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به سیاست‌های کلان شهرداری  تهران مبنی بر کوچک سازی، هوشمند سازی و برون سپاری فعالیت‌های شهرداری تهران، بر جذب اعتبارات بخش خصوصی توسط مدیریت محله گفت: بر خلاف بودجه سال گذشته که بخشی از آن توسط ستاد مناطق تأمین می شد، امسال وظیفه تأمین بخشی از اعتبارات بر عهده مدیریت محله گذاشته شده است.
وی ادامه داد: تمام برنامه و اعتبارات هزینه شده در سال  92، باید بر اساس محورها و اعتبارات پیش بینی شده اجرایی شود.
فاتح عنوان کرد: گردآوري و به روزرساني اجتماعي و فرهنگي - نيم رخ (پروژه سنجش حس تعلق محلي)، برگزاری هم انديشي بزرگ محله اي (همايش و جشنواره بزرگ محله خوب، زندگي مطلوب) و اجراي سند توسعه محله و تأمين نيازهاي پژوهشي مديريت محله شامل اثربخشي عملكرد، رضايت سنجي و نيازسنجي، پيوست اجتماعي و اثربخشي اجتماعي-فرهنگي-آموزشي-زيست محيطي محله  مواردی هستند که مناطق موظف به اجرای آن هستند.
معاون اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: گردآوري و به روزرساني اطلاعات مربوط به افراد و گروه‌هاي اثرگذار محلي و تشكيل بانك نخبگان محلي و ملي، بررسي  و احصاء  مشكلات اجتماعي و فرهنگي محله و و اولويت بندي آسيبهاي اجتماعي محله، برنامه ريزي و برگزاري هم انديشي در خصوص حل معضلات محله اي با حضور اثرگذاران، صاحب نظران و آگاهان محلي  و به روز رساني اطلاعات اماكن و تسهيلات محله شامل مدارس، مساجد و اماكن فرهنگي محله  از مهمترین مباحثی به شمار می روند که مناطق در اجرای آن اختیار عمل خواهند داشت.
وی گفت: ساير عناوين پژوهشي حسب نظر مسئول خانه پژوهش (پژوهشگر محله) و مدير مطالعات منطقه اولويت بندي و اجرا مي شود. مسئولان خانه پژوهش براي اجراي ساير عناوين پژوهشي مي توانند از دستورالعمل پژوهش هاي محلي سال 1391 و راهنماي پيمايش نيمرخ محله هاي شهر تهران سال 1389 بهره برداري کنند.

برچسب ها: ابلاغ ، بودجه ، محله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار