عملیات نافرجام رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان سوالات زیادی را درباره نیت این رژیم از این حملات به همراه داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الاخبار، هفته گذشته یگان کماندوی رده بالایی متشکل از صد سرباز رژیم صهیونیستی به مرز جنوب لبنان اعزام شده بودند.

ازاین واحد کماندو، که به یگان 269 شهرت دارد، غالبا در ماموریت‌های ویژه استفاده می‌شود. ترور «ابوجهاد»، معاون رهبر سازمان آزادی بخش فلسطین، در سال 1988 و همچنین عملیاتهای اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه از ماموریت‌های این یگان بوده است.

پس از ورود کماندوهای رژیم صهیونیستی به خاک لبنان در منطقه اللبونه، مین‌هایی منفجر می‌شوند که باعث زخمی شدن چهار سرباز اسرائیلی و عقب نشینی این یگان می‌شود. 

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، چهارشنبه شب طی بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را بعهده گرفت. همچنین وزارت خارجه این کشور، پيام اعتراضی به شوراي امنيت سازمان ملل ارسال داشت.

نکته جالب توجه این است که رسانه‌های غربی خبر این عملیات را منتشر نکردند. آیا اگر حزب الله لبنان به سرزمين‌هاي اشغالي چنین تجاوزی کرده بود، جوامع بین المللی بازهم ساکت می‌ماندند؟ آیا کاخ سفید و سازمان ملل به روی خود نمی‌آوردند و موضوع را جدی نمی‌گرفتند؟ 

برای لبنان منطقه اللبونه ناحیه‌ای مناسب برای مقابله با دشمن محسوب نمی‌شود اما این منطقه، از آنجا که تسلط رژیم صهیونیستی را بر مناطق جنوبی لبنان افزایش می‌دهد، برای این رژیم منطقه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود. صرف محروم کردن اسرائیل از دسترسی به این منطقه حیاتی دستاوردی عظیم برای مقاومت لبنان به حساب می‌آید.

با این همه، هدف این عملیات کماندویی نامعلوم است. آیا هدف تنها نظارت بر این منطقه بوده و یا اسرائیل هدف دیگری را دنبال می‌کرده؟ در هر صورت، ژنرال‌های اسرائیلی بسیار در تلاشند که بدانند حزب الله لبنان چگونه از پیش، از جزئیات این عملیات باخبر بوده است.

برخی معتقدند باتوجه به درگیری حزب الله در بحران سوریه، هدف این عملیات کماندویی آزمون قدرت و توانایی‌های این حزب بوده است. در هر حال، حزب الله این آزمون را با موفقیت گذراند و نشان داد که با وجود تمام درگیری‌ها، وقتی حرف از اقدامات شوم اسرائیل در میان باشد، حزب الله لبنان هشیارتر از همیشه عمل خواهد کرد.
برچسب ها: اسرائیل ، کماندوها ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار