نخست وزیر دولت مردمی فلسطین در نوار غزه، تاکید کرد جنبش حماس هیچ نقش نظامی یا امنیتی در مصر ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی القدس ؛ اسماعیل هنیه در خطبه های نماز جمعه در شمال غزه افزود: همه گروههای فلسطینی و در راس آنها جنبش حماس روابط گسترده ای با کشورهای عربی و اسلامی دارند و با مقامات رسمی این کشورها دیدار می کنند اما در امور داخلی این کشورها دخالت نمی کنند. 

هنیه گفت: دشمن ما فقط اشغالگران صهیونیست هستند. ما می خواهیم بین روابط ایدئولوژیک، اعتقادی و فکری خود با جماعت اخوان المسلمین با مسئله دخالت داخلی در امور دیگر کشورها تفاوت قائل شویم. زیرا اخوان المسلمین در سراسر جهان و در بیش از هفتاد کشور حضور دارد. جنبش حماس تلاش می کند از حضور اخوان المسلمین به نفع مسئله فلسطین استفاده کند. ما امیدواریم امت اسلامی متحد شود و در تصمیم گیری خود مستقل باشد و به دخالت های خارجی پایان دهد. 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه عده ای می گویند اکنون نوبت نوار غزه و جنبش حماس فرا رسیده است. غزه در دو جنگ و در برابر محاصره مقاومت کرد و آنها به همین علت می خواهند به غزه ضربه بزنند. مقاومت به پایداری خود ادامه می دهد و غزه امروز قویتر از زمان «جنگ فرقان» و «جنگ سنگ سجیل» است. ما نمی خواهیم ملت فلسطین بیش از این دچار دودستگی و اختلاف شود. 
هنیه گفت: توهم شکست دادن جنبش حماس و غزه در برابر صخره پایداری مقاومت فلسطین ناکام خواهد ماند. 
برچسب ها: هنیه ، مصر ، امور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار