سيد ناصر هاشم زاده گفت: مدیران فرهنگی با برنامه ریزی درست کیفیت جشنواره ها را بالا ببرند.

"سیدناصر هاشم زاده" نویسنده و داور دومین جشنواره تسنیم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص برگزاری این جشنواره و ارزیابی تأثیر آن بر ترویج فرهنگ دینی گفت: یکی از اهداف جشنواره تسنیم فراهم آوردن بستر مناسب برای بروز و شکوفایی جوان ها در عرصه دینی است، مسلما برگزاری چنین جشنواره هایی به ترویج فرهنگ دینی کمک خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: کیفیت جشنواره را باید بالا بریم و در این زمینه مدیران فرهنگی باید برنامه ریزی درستی را انجام دهند.
 
هاشم زاده افزود: متأسفانه پیشرفتی در زمینه هنرهای دینی نمی بینیم، شاید یکی از علت های آن محافظه کاری باشد.
 
وی اظهار داشت: باید مشخص شود که هدف ما از برگزاری این همه جشنواره در حوزه های مختلف چیست، یکی از مسئولان فرهنگی باید این موضوع را جدی بگیرد.
 
داور فیلمنامه جشنواره تسنیم در خصوص وضعیت کیفی فیلم های دینی در حال حاضر گفت: متأسفانه کارنامه رو به رشدی در حوزه فیلم های دینی در30 سال گذشته نداشتیم و همچنین برنامه ریزی که رو به اهداف باشد، نداریم.
 
وی در خصوص سطح کیفی آثار ارسال شده به جشنواره تسنیم در بخش فیلم نامه تصریح کرد: سطح فیلم نامه ها متوسط به پایین بود و اثری که کیفیت خوبی داشته باشد، نداشتیم البته بعضی از فیلم نامه ها خوب بوده و با اعمال نظر قابلیت تبدیل به فیلم شدن را داشتند.
 
هاشم زاده خاطرنشان کرد: مدیرانی که روی کار خواهند آمد درد و دل های اهالی هنر را که دغدغه دین و دینداری دارند جدی بگیرند.
 
گفتنی است، دومین جشنواره ملی تنسیم از 22 تا 25 مرداد ماه توسط انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد  برگزار شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.