همزمان با اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، برگزیدگان دانشگاه آزاد اسلامی در صدر فعالیت‌های قرآنی بخش دانشگاهی قرار گرفتند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پژشکی، دانشگاه علمی - کاربردی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فرهنگیان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.
حوزه فعالیت‌های بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم، پژوهشی، ادبی و هنری است که در بخش پژوهشی تالیف کتاب و ترجمه پایان‌نامه‌ها و نشست علمی و تخصصی و در بخش هنری آثار هنرهای قرآنی اعم از تذهیب، خط، نقاشی و منبت‌کاری در معرض دید همگان قرار گرفته است. 
همچنین در بخش آثار ادبی نشریات و مقالات هم شرکت کرده‌اند که در طول یک‌ماه برگزاری نمایشگاه قرآن بخش دانشگاهی هم در کنار آن قرار داشت. در پایان هر دوره فعالیت‌ها، یک گروه شکل می‌گیرد که این گروه ارزیابی فعالیت‌های بخش‌های مختلف را رصد می‌کند و مورد ارزیابی قرار می‌دهد که بر این اساس برگزیدگان انتخاب می‌شوند.
 امسال در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تمام این ارزیابی‌ها دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه نخست این رقابت ایستاد. حدود ۲۵ درصد مجموعه برگزیدگان به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص یافت که متولی این امر معاونت فرهنگی دانشگاه است. در این نمایشگاه سه غرفه هم به این امر اختصاص داده شده بود؛ یک غرفه به‌عنوان غرفه ستادی، غرفه پژوهشی که در این غرفه پایان‌نامه‌ها و مقالات وجود داشت و درنهایت غرفه هنری که در آن آثار هنری به نمایش گذاشته شد.
به دلیل حجم گسترده مطالب رسیده به این نمایشگاه از اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، بخش کوچکی از این آثار در نمایشگاه عرضه شد. شاخص‌های انتخاب این آثار در بخش برگزیدگان به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ بخشی از این شاخص‌ها شکلی بوده است که در غرفه‌ها از این شاخص استفاده می‌شده و بخش دیگر محتوایی که می‌توان مقالات و نشریات و پایان‌نامه‌ها را در این بخش قرار داد.
یکی از حسن‌های نمایشگاه امسال تیم ارزیابی بود که توسط خود نمایشگاه انتخاب شده بود. این ارزیابی توسط وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی صورت گرفت که امسال مدیریت اداره بخش دانشگاهی را برعهده داشت.
تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه‌های سال گذشته با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به سبک زندگی در بحث نشست‌های علمی تخصصی بود که رویکرد این نشست‌ها توجه بیشتر به سبک زندگی بود.
سه واحد علوم و تحقیقات، واحد تهران مرکزی و واحد شهرری ماموریت برگزاری این نشست‌ها را برعهده داشتند که از دانشجویان و اساتید دعوت به عمل آوردند تا در این نشست‌ها شرکت کنند.
همچنین یکی از امتیازهایی که این نمایشگاه نسبت به سال گذشته در بخش دانشگاهی داشت برخورداری از یک مدل واحد بود و همین موضوع باعث برقراری فضای مناسب شد تا اشتیاق بازدیدکنندگان بیشتر شود.
به‌طور کلی در بخش دانشگاهی از میان ۳۰۰ پایان‌نامه، ۲۰۰ نشریه، ۲۰۰ آثار هنری، ۳۰۰ مقاله و ۴۰ غرفه و برگزاری بیش از ۳۰ نشست تخصصی، دانشگاه آزاد اسلامی توانست به رتبه نخست این نمایشگاه نائل شود.
برچسب ها: دانشگاه ، قرآنی ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار