نگرانی کارگزاران بورس وال استریت از اوضاع اقتصادی آمریکا باعث سقوط کم سابقه شاخصهای بورس شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، دلالان و کارگزاران بورس وال استریت آمریکا به شدت درباره اوضاع اقتصادی نگران هستند و همین مسئله سبب سقوط شدید شاخصهای بورس شد. 
علت سقوط شاخصهای بورس نیز هجمه سهامداران برای فروش سهام بود. عرضه گسترده سهام سبب کاهش دویست و بیست و پنج واحدی داوجونز شاخص صنعت در روز گذشته شد. این بیشترین سقوط این شاخص در یک روز در دو ماه گذشته است. بقیه شاخصهای بورس وال استریت نیز کاهش قابل توجهی داشتند.
شاخص اس اند پی پانصد S ampersand P500 و شاخص مالی نزدک نیز کاهش کم سابقه ای را تجربه کردند. علل اصلی سقوط بازار بورس، آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا بود. هفته گذشته شمار بیکاران فقط پانزده هزار نفر کاهش داشت. این کمترین میزان کاهش هفتگی از شمار بیکاران در آمریکا از سال دوهزار و هفت تا کنون است. کارگزاران و دلالان بورس احتمال می دهند این رقمها نشان از تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای متوقف کردن تدریجی محرکهای اقتصادی از جمله تزریق نقدینگی باشد. هم اکنون بانک مرکزی آمریکا در چارچوب برنامه احیای رشد اقتصادی، هر ماه هشتاد و پنج میلیارد دلار نقدینگی به بازار تزریق می کند. 
خبر دیگری که به سقوط بازار بورس منجر شد عملکرد ضعیف شرکت والمارت بزرگترین فروشگاه زنجیره ای آمریکاست. سود سه ماهه این شرکت کمتر از پیش بینی ها بود. این مسئله سبب شد مسئولان شرکت پیش بینی خود را از درآمد سالیانه کاهش دهند. والمارت ده درصد کل خرده فروشی را در آمریکا به جز فروش خودرو ، به خود اختصاص می دهد. بنابراین دلالان بورس از این بابت نگران شده اند. 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار