فاطمه رشیدی کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان گفت: تاکنون برای حضور موفق درمسابقات آسیایی تمرینات منظم و منسجمی را پشت سر گذاشته ایم.

فاطمه رشیدی کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان درگفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در اردوهای تدارکاتی که تاکنون پشت سر گذاشته ایم به دلیل انجام برنامه های حرفه ای و مدون تمرینی به هماهنگی و آرایش تیمی خوبی دست پیدا کرده ایم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که توقعات اعضای کادر فنی و مسئولان فدراسیون از ما بالا رفته است به همین دلیل برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده باید نهایت توان و تلاش خود را بکار بگیریم.

کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان تصریح کرد: در گذشته مسئولان فدراسیون و اعضای کادر فنی در مسابقات آسیایی فقط از ما توقع ارائه بازی خوب و والیبال حرفه ای در طول یک دیدار داشتند اما هم اکنون شرایط به طور کلی تغییر کرده و آنها از ملی پوشان توقع برد هم دارند.

رشیدی در خصوص تغییر ترکیب بازیکنان عضو تیم ملی اظهار داشت: ترکیب تیم ملی با تغییرات بسیار زیادی در پست های مختلف نسبت به گذشته برخوردار است و اکثر ملی پوشان از نظر میانگین سنی، جوان هستند، اما نباید این ویژگی را مبنی بر بی تجربگی آنها بدانیم.

وی تصریح کرد: تمام بازیکنان جوان حاضر درتمرینات تیم ملی تجربه حضور درمسابقات بین المللی را در کارنامه خود ثبت کرده اند و می توان به آنها برای داشتن عملکردی درخشان در مسابقات قهرمان آسیا امیدوار بود. به طور کلی می توان گفت که حضور ملی پوشان جوان با انگیزه رقابت درتیم ملی را تا حد قابل توجهی ارتقا داده است و هر بازیکنی می داند برای فیکس شدن باید تلاش کند.

رشیدی ضمن اشاره به قرعه کشی مسابقات قهرمانی زنان آسیا اظهار داشت: طبق قرعه کشی انجام شده ما در مرحله اول مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا با تیمهای چین، هند و فیلیپین هم گروه هستیم.

وی یادآور شد:‌اسامی حریفان مرحله نخست ما در مسابقات قهرمانی زنان آسیا حاکی از سخت بودن بازیهایمان است، چون تیمهای هند و فیلیپین در شرایطی خو د را براي حضور در پيكارهاي مقدماتي جام جهاني آماده مي كنند كه ما به هيچ عنوان از برگزاري چنين مسابقاتي خبر نداريم پس اين مسأله نشان مي دهد كه آنها براي مسابقات آسيايي برنامه گسترده اي تدارك ديده اند.

رشيدي تصريح كرد: تيم ملي واليبال زنان چين هم يكي از قدرتهاي مطرح، مدعي سطح بالاي اين رقابت ها محسوب مي شود با اين تفاسير ما حتي در مرحله اول مسابقات قهرماني زنان آسيا مقابل حريفان خود كار راحتي در پيش نداريم و براي صعود دوم اين بازيها و ادامه مسابقات در شرايط مطلوب بايد نهايت تلاش و توان خود را بكار بگيريم.

كاپيتان تيم ملي واليبال بانوان در خصوص اردوي تداركاتي اين تيم در كشور آذربايجان گفت: خوشبختانه امسال مسئولان فدراسيون با تشكيل اردوي تداركاتي تيم ملي در كشور آذربايجان موافقت كردند. ما مقابل آنها چند بازي تداركاتي تيم ملي به كشور ميزبان انجام داديم.

وي تصريح كرد: كادر فني تيم ملي در نظر داشتند كه با تيمهاي متنوع بيشتري از كشور آذربايجان بازي كنيم ولي چون تيم ملي (ب) اين كشور اردوهاي تمريني را انجام مي دادند، مسئولان فدراسيون واليبال آذربايجان تمايل داشتند كه ما با اين تيم بازيهاي دوستانه را برگزار كنيم.

رشيدي گفت: ما نتيجه تمامي بازيهاي تداركاتي خود را مقابل آذربايجان به آنها واگذار كرديم اما نبايد بگوييم كه راحت باختيم چون اختلاف پوئن‌هايمان در هر ست بسيار كم بود و امتيازات به صورت پايا پاي دنبال مي‌شد.            

اين امر در حالي بود كه آذربايجاني ها در جمع خود از يك بازيكن كوبايي كه به تازگي تبعه آذربايجان شده است بهره مي بردند./آق
برچسب ها: والیبال ، بانوان ، رشیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار