در بيانيه 22 تشکل دانشجويي استان لرستان آمده است: تنها راه نجات مردم مسلمان مصر را بیداری و حضور انقلابی علما و وحدت و آگاهی مردم از توطئه‌های صهیونیستی و آمریکايی مي‌دانيم و معتقديم سرنوشت مردم مصر بايد پای صندوق‌های رای تعيين شود.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بیانیه تشکل‌های اسلامی دانشجويی و فارغ‌التحصیلان استان لرستان در محکومیت جنایات ارتش آمریکائی مصر در کشتار مسلمانان به شرح زير منتشر شد.

تردیدی نیست که دوران یک ساله ریاست جمهوری محمد مرسی با ایرادات وسیاست‌های غلطی همراه بود و فرصت‌های زیادی را ازدست داد؛ از جمله سیاست‌های غلط وی تاثیرپذیری از دولت مردان مرتجع و آلت‌دست آمریکا و صهیونیسم حاکم بر عربستان، عدم ملغاي قرارداد ننگین کمپ‌دیوید، اعتماد به حاکمان جنایتکار دولت آمریکا، عدم حمایت جدی از مردم مظلوم فلسطین و کشورهای محور مقاومت از جمله سوریه و بلکه مخالفت با آنها، تداوم روابط ننگین مصر با رژیم غاصب اسرائیل، عدم برخورد انقلابی با جنایت‌کاران رژیم طاغوتی حسنی مبارک و عدم پاکسازی آنها از مصادر، بی‌اعتنائی به خواسته مردم مسلمان و انقلابی مصر و از همه بدتر تاثیرپذیری از افراد و گروه‌های افراطی، سلفی و وهابیون خبیث و بلکه حمایت از تروریست‌های تکفیری در سوریه و دادن آزادی عمل به مخالفان و ... از سیاست‌های غلط مرسی در یک سال گذشته بود .

اما علی‌رغم همه سیاست‌های غلط ذکر شده، محمدمرسی در یک انتخابات آزاد و با رای مردم انتخاب شد و عزل او هم بایستی از طریق صندوق آراء و رای مردم صورت بگیرد، نه اینکه اقلیتی لائیک و غرب‌گرا با حمایت مثلث شوم آمریکا، صهیونیسم و انگلیس با تظاهرات و آشوب‌های خیابانی زمینه را برای کودتای نظامی فراهم و رای اکثریت مردم را از این طریق ملغی کنند.

کودتاچیان نظامی و باقی‌ماندگان دولت حسنی مبارک، به تاسی از اربابان و حامیان غربی خود در ابتدا با گرفتن ژست دموکراسی و آزادی‌خواهی و حمایت از مردم، رئیس جمهور منتخب مردم را سرنگون کردند و حالا هم جواب طرفدارانش را با گلوله‌های آتشین و با به را انداختن حمام خون می‌دهند.

کشتار بی‌رحمانه مردم توسط نظامیان مصری از نتایج وابستگی ارتش به غرب و استکبار جهانی است که در دوران پادشاهان قبلی این وابستگی در ارتش مصر ریشه دوانید و متاسفانه مرسی هم با خوش خیالی و با اعتماد به دولت مردان آمریکا و عربستان و با پیروی از آنها، به خواسته مردم در برخورد با باقی مانده‌های رژیم مستبد و آمریکائی مبارک، کوتاهی کرد و نتیجه این اعتماد فجایعی است که این روزها در مصر شاهد آن هستیم.

در یک کشور مسلمان علمای دینی می‌توانند پناه گاه مردم و هدایتگر آنها در جهت حفظ وحدت و هشدار به موقع از توطئه دشمنان و جلوگیری از جنگ داخلی باشند. اما به علت نبود روحیه انقلابی در روحانیون مصری، به دلیل آموزه‌ها و برداشت‌های غلط از دین، علمای بزرگ سنی مثل شیخ الازهر نظاره‌گر و فقط نصیت کننده‌ای بیش نیستند. اینجاست که مدل ولایت فقیه و استقلال روحانیون در مذهب شیعه از حاکمان ناصالح  و نیز پیروی مردم مسلمان از چنین عالمانی می‌تواند ملتی را نجات دهد؛ همچنانکه با افتخار در ایران اسلامی شاهد آن هستیم. چراکه در کوران مبارزات قبل از انقلاب با رژیم آمریکائی پهلوی و مقابله با توطئه‌های دشمنان در بعد از انقلاب، وجود رهبری شایسته و آگاه و شجاع از یک طرف و اطاعت‌پذیری امت از این رهبر از طرفی دیگر باعث شده تا علی‌رغم همه سنگ‌اندازی‌های دشمنان، همچنان در آرامش و بالنده به پیش رفته و الگوی موفق و جدیدی را از نظام حکومتی به جهان ارائه داده است. بنابر این در حوادث خون‌بار ودلخراش مصر جای یک رهبر دینی و انقلابی یعنی ولی فقیه خالی است.

در پایان ما اعضای تشکلهای اسلامی دانشجويی و فارغ التحصیلان استان لرستان ضمن محکوم کردن جنایات ارتش وابسته به غرب مصر در کشتار مردم بی دفاع، تنها راه نجات این کشور بزرگ و مسلمان را بیداری و حضور انقلابی علما و وحدت مردم و آگاهی ملت از توطئه‌های صهیونیستی و آمریکائی در ایجاد اختلاف و جنگ داخلی و در نهایت توجه به رای اکثریت مردم، آن هم در پای صندوق‌های رای می‌دانیم.

والسّلام علی عبادالله الصّالحین

تشکلهای اسلامی دانشجويی وفارغ التحصیلان استان لرستان شامل:

1-  تشکل اسلامی فارغ التحصیلان لرستانی
2 – انجمن اسلامی دانشجوئی پیروان ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد
3 - جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد
4 – جمعیت اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد
5 - تشکل اسلامی محبان الزهرا ء(س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد
6 – انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
7 - مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
8-  جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)
9 – انجمن اسلامی مستقل دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)
10– تشکل اسلامی سیاسی محبان اهلبیت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود
11 - تشکل اسلامی سیاسی محبان الزهرا(س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود
12 - تشکل اسلامی سیاسی بصیرت دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سلسله(الشتر)
13 – هیئت مذهبی دانشجوئی حضرت ابوالفضل(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد
14 - هیئت مذهبی دانشجوئی ام ابیها(س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد
15 - هیئت مذهبی دانشجوئی انتظار سبز دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد
16 - هیئت مذهبی دانشجوئی محبان آل یاسین (ع)دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود
17 - هیئت مذهبی دانشجوئی عاشقان بنی فاطمه (س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود
18- هیئت مذهبی دانشجوئی محبان الزهرا(س) دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سلسله(الشتر)
19 – تشکلهای اسلامی دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی مرکزکوهدشت
20 - تشکلهای اسلامی دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی مرکزپلدختر
21 - تشکلهای اسلامی دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی مرکزازنا
22 - تشکلهای اسلامی دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی مرکزنورآباد

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار