اخوان المسلمین مصر برپایی "راهپیمایی میلیونی خشم" را پس از نماز جمعه در اعتراض به سرکوب خشونت آمیز اخیر تظاهرکنندگان به دست نیروهای امنیتی و کشته شدن صدها نفر از مردم در این اقدام سرکوبگرانه خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، اخوان المسلمین در بیانیه ای اعلام کرد : به رغم اندوه و درد ناشی از شهدای ما ، جنایت عاملان کودتای اخیر باعث افزایش اراده ما برای پایان دادن به این کودتا شده است .

اخوان المسلمین ارتش مصر را به کودتا و برکناری محمد مرسی از سمت ریاست جمهوری متهم کرده است.

مخالفان محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر، روز پنجشنبه از مردم مصر دعوت کردند برای دفاع از کشور در برابر "تروریسم" اخوان المسلمین «کمیته های مردمی» تشکیل دهند.

جنبش اصلی مصر که در پایان ماه ژوئن با برگزاری تظاهرات عظیمی کشور را به برکناری مرسی از ریاست جمهوری هدایت کرد، از مردم خواست کمیته های مردمی تشکیل دهند.

اصطلاح تروریست قبل از حمله خونین روز چهارشنبه علیه تجمع طرفداران مرسی در قاهره، توسط دولتی که ارتش ایجاد کرده است به کار رفت و سپس هم نوا با آن توسط رسانه ها تقریبا به اتفاق آرا، و روشنفکران و سایر چهره های رسانه ای مصر تکرار شد.

عملیات روز چهارشنبه نظامیان و پلیس نزدیک به 600 کشته اکثرا از تظاهر کنندگان بر جای گذاشت که با اعتراض گسترده جامعه بین المللی مواجه شد اما مطبوعات مصر تحت عنوان پایان کابوس اسلامگرایی از آن استقبال کردند.

تمرد، ائتلاف نامتجانسی که سی ام ژوئن باعث شد میلیون ها مصری برای درخواست کناره گیری مرسی، نخستین رئیس جمهور انتخاب شده به شیوه دمکراتیک، به خیابان ها سرازیر شوند، روز پنجشنبه از مردم مصر خواست در همه محله ها، در مقابل خانه ها و کلیساهای کشور کمیته های مردمی تشکیل دهند و برای رد کردن تروریسم داخلی و مداخله خارجی پرچم ملی را نصب کنند .

این درخواست در پر مخاطب ترین زمان از تلویزیون دولتی مصر توسط یکی از رهبران جوان بسیار مردمی این جنبش قرائت شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار