دو تن از مشاوران ویژه جلوگیری از کشتار جمعی سازمان ملل متحد نسبت به حوادث اخیر مصر هشدار دادند و تحقیق جدی درباره آن را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛" آداما دینگ" و "جنیفر ولش"، در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر کردند، خشونت صبح چهارشنبه نیروهای امنیتی مصر ضد تحصن مردمی در قاهره و دیگر شهرهای این کشور را «شدید» نامیدند.

این دو کارشناس جلوگیری از کشتار جمعی سازمان ملل با اشاره نامشخص بودن تعداد نهایی کشته شدگان و مجروحان درگیری های قاهره و دیگر شهرهای مصر، ضمن ابراز تاسف از میزان خشونتها ، نسبت به افزایش درگیری ها در این کشور ابراز نگرانی کرده اند.
در بیانیه مشاوران ویژه جلوگیری از کشتار جمعی سازمان ملل متحد همچنین حمله به برخی اماکن مذهبی مسیحیان از جمله چند کلیسا محکوم و از مردم مصر خواسته شده است با رفتار منطقی، مانع از تخلیه خشونت ها برضد اقلیت های مذهبی این کشور شوند.
این کارشناسان با اشاره به سابقه حمله به جامعه مسیحیان مصری در جمعه چهاردهم تیر گذشته، نسبت به فراگیر شدن فضای خشونت در مصر و نبود تضمین امنیت اقلیت های مذهبی هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است ما از همه مسئولان سیاسی و اجتماعی مصر می خواهیم خشونت را کنار گذارند و با تعاملی سازنده، احترام به عقاید مختلف را در کشورشان حفظ و حل مسالمت آمیز مسائل را آغاز کنند.

این مشاوران سازمان ملل از سران مصر خواسته اند درباره حوادث غم انگیز قاهره و نیز حملات ضد اقلیتهای مذهبی‌این کشور تحقیق و پیگیری و مسببان این حوادث را بازداشت کنند.

در پایان این بیانیه با اشاره به بحرانی بودن اوضاع کنونی مصر آمده است بهترین راه برای جلوگیری از افزایش خشونت ها، دفاع از حقوق و امنیت همه مردم  مصر، بدون در نظر گرفتن تفکر سیاسی و مذهبی آنهاست‌.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار