عضو کمیسیون بهداشت خانه ملت در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: چیت چیان انسان خوش فکر، ولایتی ،‌متدین و از نیروهای بسیجی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان  در مجلس در موافقت با حمید چیت چیان وزیر پیشنهادی نیرو گفت: باید عرصه ماموریت و وزارتخانه‌های تحت مسئولیت وزرای پیشنهادی را شناخت تا امکان تطبیق قابلیت ها و شخصیت‌های تخصصی و تضمینی وزرای فرهیخته فراهم گردد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد وزارتخانه‌ای است کاملا تخصصی و مردمی و بیشترین ارتباط را با دستگاه های دولتی و مردمی دارد  و تمام آحاد کشور در جهت بهره مندی از آب و برق خدمات آب و فاضلاب در تعامل مستقیم با وزارت نیرو هستند.

رحمانی تصریح کرد: کارهای وزارت نیرو کارهای حاکمیتی است ، اقدامات وزارت نیرو اقدامات زیر بنایی است چرخ های صنعت، رفاه و انتقال انرژی از ابزار های مهم وزارت نیرو است از این رو تنوع و گستردگی کار این وزارتخانه از سطح روستا، شهر و استان ها نیروهای متعددی می‌طلبد که شخصی که این مسئولیت را بر عهده می گیرد انسانی برجسته ،‌توانمند ،‌متعهد و متخصص باشد .

نماینده مردم تاکستان اظهار داشت:  برخی از نمایندگان به من حقیر مراجعه کردند و از من خواستند از قول آن ها بگویم ( ابو ترابی و حسینی ) جناب مهندس چیت چیان با سی سال تجربه مفید در مسئولیت جهاد و حضور در جبهه حق علیه باطل نماینده  دور سوم و کسی است که بر تمام برنامه های وزارت نیرو صاحب نظر بوده و برنامه های متعددی دارد از خانواده معظم شهدا است  وانسانی خوش فکر کرد.

رحمانی تصریح کرد: حتی مهندس فتاح به من اعلام کرده است که شما به عنوان موافق اعلام کنید وی از نیروهای ولایتی و متدین و از نیروهای بسیجی هستند.

وی ادامه داد: برنامه های مهندس چیت چیان به گونه ای تنظیم شده تا مشکل آب که در دوران پر آبی کشور ایجاد شده بود به راحتی بتواند حل کند، وی متعهد هستند که انجام کارهای سازه ای به کارهای سازه‌ای انجام دهد جناب مهندس چیت چیان طرح قبول نوينی در معماری دارند.

رحمانی افزود: حرکت در جهت استقرار مدیریت توازن ،‌تغییر رویکرد در مدیریت آب، اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی، پیش بینی ارتقای راندمان آب، توسعه منابع آب و روستایی، استفاده از آب‌های نامتعارف همچون آب‌های شور برای مسائل صنعتی در عرصه برق، استفاده از انرژی های بادی  و نیروهای خورشیدی، نیروگاه‌های کوچک برق آبی و انتقال انرژی ، گرما زایی زمین همه مواردی است که وی در آن صاحب نظر است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه شبکه‌های توزیع آب و نیرو باید تصحیح شوند اظهار داشت: ما امروز هفتاد هزار مگاوات ظرفیت برق داریم و این نیاز به یک مدیریت قوی دارد همچنین شبکه‌های انتقال نیرو که خیلی از آن‌ها از بین رفته است و بسیاری دیگر از این نیروگاه‌ها در شرف استهلاک هستند لازم است تا نیروی قوی و توانمند مانند آقای چیت چیان برای تصدی وزارتخانه نیرو به سر کار بیایند.

وی ادامه داد: من دو انتظار از مهندس چیت چیان دارم با توجه به اینکه استان قزوین ،‌استانی است که جمعیت تهران و مهاجران آن را در بر می‌گیرد به شدت با مشکل بی آبی مواجه است استان قزوین از بی آبی می‌سوزد شهرستان تاکستان و غرب استان با سی و پنج هزار هکتار بهترین آب در شرف نابودی است.

نماینده مردم تاکستان در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم سدهای نهم و بالا خان لو و شبکه‌های آبیاری و زه کشی و مسئله ی تامین برق شش هزار هکتار خرم آباد نیز حل شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: چیت ، چیان ، عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار